نیویورک‎تایمز ادعای رژیم صهیونیستی را درباره بیمارستان المعمدانی رد کرد

17:42 - 03 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۱۲۰۶
نیویورک‎تایمز ادعای رژیم صهیونیستی را درباره بیمارستان المعمدانی رد کرد
نیویورک‎تایمز پس از بررسی فیلم زمان بمباران بیمارستان المعمدانی در غزه، می‎گوید که ادعا‌های رژیم صهیونیستی درباره اینکه موشک دیده شده در ویدئو باعث انفجار بیمارستان بوده، نادرست است.

خبرگزاری میزان - گروهی از محققان نیویورک تایمز با بررسی ویدئوهای منتشر شده از بمباران بیمارستان المعمدانی، ادعا‌های رژیم صهیونیستی و مقام‎های آمریکا را درباره نقش گروه‎های فلسطینی در هدف قرار دادن بیمارستان مذکور، رد کردند.

بر اساس این گزارش، فیلم منتشرشده نشان می‌دهد در شب بمباران بیمارستان المعمدانی، راکتی بر فراز آسمان غزه شلیک و منفجر می‌شود و ثانیه‌هایی بعد انفجار‌هایی بر روی زمین و در نزدیکی بیمارستان دیده می‌شود. 

این تصاویر به‌عنوان شواهد و اسناد مقام‎های صهیونیست و آمریکایی مطرح شده که ادعا می‌کنند راکت گروه‎های فلسطینی در آسمان عمل نکرده و بر روی زمین منفجر می‌شود و این امر باعث انفجار مرگبار در بیمارستان المعمدانی شده است. 

اما نتایج تجزیه‌وتحلیل تیم تحقیقاتی نیویورک‌تایمز نشان می‌دهد این ویدئو، که از پخش زنده شبکه الجزیره در شامگاه ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر) ثبت شده، حقایق دیگری را نشان می‌دهد. 

براساس این نتایج، موشکی که در ویدئو دیده می‌شود عامل انفجار در بیمارستان نیست. در واقع این موشک ۲ مایل (بیش از سه کیلومتر) دورتر از بیمارستان و در آسمان منفجر می‌شود. 

یافته‌های نیویورک‌تایمز نمی‌تواند به این پرسش پاسخ دهد که عامل اصلی انفجار بیمارستان المعمدانی چیست یا چه کسی مسئول این انفجار است. 

تحلیل نیویورک‎تایمز یکی از شایع‌ترین شواهدی را که مقام‎های صهیونیست برای طرح ادعای خود استفاده کرده‌اند، مورد تردید قرار می‌دهد.

این ویدئو همچنین نشان می‌دهد که بمباران رژیم صهیونیستی در حال انجام بوده و ۲ انفجار در نزدیکی بیمارستان در عرض ۲ دقیقه پس از اصابت آن دیده می‌شود. 

مقام‎های فلسطینی پس از انفجار بیمارستان المعمدانی اعلام کردند که ۵۰۰ نفر در جریان این حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند که بسیاری از آن‌ها کودک بودند.

این حمله مرگبار حکومیت جهانی را به همراه داشت. از ساعاتی پس از این حمله، کشور‌های مختلف اعم از اروپایی و آمریکا به علاوه کشور‌های اسلامی و عربی شاهد تظاهرات‌ گسترده در محکومیت جنایت رژیم اشغالگر بودند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *