گفت‌وگو|

آغاز به کار دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) برای ساخت ۳ واکسن پنوموکوک، آبله مرغان و روتاویروس

7:56 - 03 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۰۸۱۶
آغاز به کار دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) برای ساخت ۳ واکسن پنوموکوک، آبله مرغان و روتاویروس
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) گفت: باید بر روی ۳ واکسن در کشور کار شود که از جمله این واکسن‌ها پنوموکوک، آبله مرغان و روتا ویروس است و گروه‌های مختلف ما در حال کار بر روی این واکسن‌ها هستند.

حسن ابوالقاسمی در گفت‌وگو با میزان درباره افزایش ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) گفت: ما تا ۳ سال پیش تنها ۸۰۰ دانشجو داشتیم و از ۳ سال گذشته ظرفیت دانشگاه را در در رشته‌های پزشکی، داروسازی، پرستاری و به طور کلی همه رشته‌های علوم پزشکی افزایش دادیم؛ در حال حاضر ظرفیت این دانشگاه به ۲ هزار دانشجو رسیده است و هم اکنون بیش از ۲ و نیم برابر گذشته دانشجو داریم.

وی ضمن اشاره به اینکه علاوه بر افزایش ظرفیت این دانشگاه رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی بسیاری دائما در حال اضافه شدن به رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج)است، ادامه داد: هنگامی که ظرفیت دانشگاه افزایش پیدا کند به دنبال آن رشته‌های بیشتری هم در دانشگاه تدریس می‌شود، برای مثال امسال رزیدنتی زنان و اطفال به رشته‌های ما اضافه شدند و رشته جراحی اعصاب نیز در حال اضافه شدن است و قرار است تعداد زیادی از رشته‌های پایه در فهرست رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) درباره آخرین وضعیت واکسن نورا بیان کرد: سویه‌های جدید کرونا در حال حاضر ضعیف شدند و فعلا درخواستی از وزارت بهداشت برای تغییر واکسن نورا نداریم، اما در این رابطه اعلام آمادگی کردیم که چنانچه با سویه‌ای مواجه شویم که بیماری‌زایی بسیاری داشت و نیاز به واکسن جدی شد واکسن نورا را مطابق با آن سویه تغییر دهیم.

وی همچنین درباره ساخت واکسن برای بیماری‌های دیگر افزود: واکسن آنفلوآنزا در حال حاضر به مقدار لازم در کشور موجود است، اما باید بر روی۳ واکسن دیگر در کشور کار شود و این اقدام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که از جمله این واکسن‌ها پنوموکوک، آبله مرغان و روتا ویروس است.

ابوالقاسمی با بیان اینکه کودکانی که واکسن پنوموکوک را دریافت کنند دچار بسیاری از عفونت‌ها نمی‌شوند، گفت: گروه‌های مختلف ما در حال کار بر روی این واکسن‌ها هستند.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *