دادستان جدید شهرستان دیواندره معرفی شد

16:34 - 01 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۰۷۴۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان جدید شهرستان دیواندره معرفی شد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان در آیین تکریم و معارفه دادستان دیواندره گفت: نقش دادستان در جامعه به‌صورت توام، مجری عدالت و ناظر بر اجرای عدالت است.

خبرگزاری میزان - با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان، امام جمعه، فرماندار و مسئولین ادارات اجرایی و انتظامی شهرستان دیواندره، آیین تکریم و معارفه دادستان دیواندره در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

محمد جباری در این مراسم ضمن محکوم کردن جنایات رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیست در به شهادت رساندن ملت مظلوم فلسطین، اظهار کرد: ۱۸ اصل از اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی به قوه قضاییه اختصاص پیدا کرده و در اصل ۱۵۶ این قانون، ۵ وظیفه برای قوه قضاییه تعیین شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان تصریح کرد: این وظایف شامل، رسیدگی و صدور حکم، حل اختلافات و تظلمات و شکایات ، احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی‌های مشروع ، نظارت بر حسن اجرای قوانین ، کشف جرم و تعقیب و مجازات مجرمین و اقدام مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم در جامعه است.

جباری افزود: همچنین در بیش از ۳۶۰ ماده از قانون آیین دادرسی کیفری وظایف دادستان را مشخص کرده که نشان از جایگاه خطیر آن در جامعه است.

وی تاکید کرد: تحقق و ایفای این وظایف رکین، باید با مشارکت ادارات مختلف اجرایی صورت گیرد و همچنین از ظرفیت مردمی نیز بهره گرفته شود.

جباری نقش دادستان را بصورت توام مجری عدالت و ناظر بر اجرای عدالت در جامعه توصیف کرد و اضافه کرد: رعایت حقوق بزه دیده، بزهکار و جامعه بر عهده دادستان است و باید عدالت اجتماعی با رعایت این موارد در جامعه محقق شود.

دادستان عمومی و انقلاب سنندج افزود: دیواندره جزو شهرستان‌های با میزان وقوع جرم پایین در استان است و ۵ جرم پرتکرار این حوزه قضایی شامل، تخریب و تصرف عدوانی، ایراد ضرب و جرح عمدی، تصادفات رانندگی و سرقت می‌باشد که می‌طلبد تا از ظرفیت صلح یاران و متنفذین در جهت کاهش جرایم در شهرستان استفاده مطلوبی شود.

جباری بر ضرورت رفع نقاط حادثه خیز در محور سنندج به دیواندره تاکید کرد و افزود: مسیر رودخانه قزل اوزن از محدوده شهرستان‌های بیجار و دیواندره می‌گذرد و باید با برنامه ریزی‌های لازم در حفظ و صیانت از حریم و بستر این رودخانه که جزء حقوق عامه به شمار می‌رود، اقدام شود.

در پایان این مراسم از زحمات سیروس پرویزی تقدیر شد و حکم انتصاب افشار امیر احمدی به عنوان دادستان جدید دیواندره به وی تقدیم شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *