معاون پیشگیری از جرم دادستان استان کردستان: آگاه‌سازی عموم مردم در زمینه پیشگیری از سرقت اهمیت بسیاری دارد

15:33 - 01 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۰۷۳۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاون پیشگیری از جرم دادستان استان کردستان: آگاه‌سازی عموم مردم در زمینه پیشگیری از سرقت اهمیت بسیاری دارد
معاون پیشگیری از جرم دادستان مرکز استان کردستان گفت: ارسال پیامک‌های پیشگیرانه و هشدار آمیز در زمینه پیشگیری از سرقت اهمیت بسیاری دارد.

خبرگزاری میزان - ششمین جلسه اجرای طرح جامع پیشگیری از سرقت به ریاست معاون پیشگیری از جرم دادستان مرکز استان کردستان در محل سالن جلسات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان برگزار شد.

مهدی مهرابی، معاون پیشگیری از جرم دادستان مرکز استان، در این جلسه اظهار کرد: سرقت یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی در جوامع انسانی بوده که دو عامل مهم بیکاری و اعتیاد در وقوع سرقت‌ها بیشترین نقش و تاثیرگذاری را داراست.

وی افزود: در زمینه پیشگیری از سرقت، نیاز به اتخاذ اقدامات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ازجمله برگزاری دوره‌های آموزشی برای اقشار مختلف جامعه بخصوص برای دانش‌آموزان، دانشجویان و اصناف و بازاریان داریم.

مهرابی با اشاره به اینکه آگاه‌سازی عموم مردم در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: ارسال پیامک‌های پیشگیرانه و هشدار آمیز، اطلاع‎‌رسانی و ارتقاء آگاهی‌های عمومی در فضای مجازی و ... جهت پیشگیری و مقابله با سرقت، می‌تواند تا حد زیادی از این معضل اجتماعی کم کند.

وی گفت: یکی ازمؤلفه‌های اساسی تأمین امنیت پایدار، مشارکت مردم و شهروندان و همکاری با دستگاه‌ها و نهاد‌های امنیتی و انتظامی است.

معاون پیشگیری از جرم دادستان مرکز استان کردستان همچنین بر اهتمام جدی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در بحث ایمن‌سازی و حفظ و حراست از ابنیه و تجهیزات ساختمانی مجموعه‌های تحت مدیریت خود، جهت پیشگیری از سرقت از اماکن دولتی، تأکید کرد.

در ادامه حاضرین در جلسه به بیان گزارش اقدامات صورت گرفته در خصوص پیشگیری و مقابله با سرقت در ۶ ماهه نخست سال جاری و مقایسه آن با سال گذشته پرداختند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *