تمدید مهلت شرکت در نخستین جشنواره ایده‌های برتر آمار و برنامه‌ریزی دادگستری استان تهران

15:13 - 30 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۴۰۵۱۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
تمدید مهلت شرکت در نخستین جشنواره ایده‌های برتر آمار و برنامه‌ریزی دادگستری استان تهران
دبیر علمی جشنواره ایده‌های برتر آمار و برنامه‌ریزی دادگستری استان تهران گفت: مهلت شرکت و ارسال آثار در نخستین جشنواره ایده‌های برتر آمار و برنامه‌ریزی دادگستری کل استان تهران تا ۲۰ آبان ماه تمدید شد.

خبرگزاری میزان - سید محمد شفیعی، معاون قضایی رئیس کل و دبیر علمی جشنواره ایده‌های برتر آمار و برنامه‌ریزی دادگستری کل استان تهران از تمدید مهلت شرکت در این جشنواره با توجه به استقبال و درخواست‌های مکرر شرکت‌کنندگان خبر داد و گفت: با توجه به استقبال و درخواست‌های مکرر همراهان ارجمند، تمدید جشنواره در شورای سیاست‌گذاری مطرح و با موافقت ریاست کل دادگستری استان تهران و رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره، مهلت شرکت در جشنواره و ارسال آثار تا تاریخ ۲۰ آبان ماه تمدید شد.

دبیر علمی جشنواره ایده‌های برتر آمار و برنامه‌ریزی دادگستری کل استان تهران در خصوص فرآیند داوری جشنواره اظهار کرد: با توجه به حجم ایده‌های ارسال شده به دبیرخانه، بدیهی است مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته، فرآیند داوری از یکم آبان ماه آغاز می‌شود و نتایج آن تا ۲۵ آبان ماه اعلام خواهد شد.

وی ضمن اشاره به برنامه‌های تعیین شده برای نخستین جشنواره ایده‌های برتر آمار و برنامه‌ریزی دادگستری کل استان تهران اظهار کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه تخصصی جانبی، معرفی و ارائه ایده‌های برتر به صورت شفاهی، سخنرانی‌های کلیدی و نشست‌های کاربردی از برنامه‌های این جشنواره است.

شفیعی در خصوص محور‌های اصلی این جشنواره نیز گفت: آمار و کاربرد آن در برنامه‌ریزی‌های قضایی، اصلاح الگو‌های نظام آماری و برنامه‌ریزی، عدالت الکترونیکی و کاهش حجم کاری واحد‌های قضایی، آینده پژوهی و رتبه‌بندی عوامل موثر در برنامه و ارزیابی عملکرد، آثار بهره‌وری (کمیت و کیفیت رسیدگی) در رضایتمندی مراجعان، رشد اخلاق حرفه‌ای و بالندگی فردی و سازمانی، سیاست‌های تحولی اصلاح تصویر رسانه‌ای دادگستری، مبارزه همه جانبه با فساد در درون و بیرون از دستگاه از جمله محور‌های اصلی این جشنواره محسوب می‌شوند.

معاون قضایی رئیس کل و سرپرست معاونت فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری کل استان تهران ادامه داد: همچنین بهبود سامانه‌های آماری با رویکرد پردازش عصبی، الگو‌های کشف دانش در سامانه‌های قضایی و اداری، دادگستری از منظر علم داده و داده کاوی، یادگیری سازمانی و آمار عملکرد قضایی، تحلیل ظرفیت‌های بهره وری و بحران‌های آماری، الگو‌های بهره وری بومی و سازمانی و کاربرد منطق قاضی در تصمیم گیری قضایی از جمله محور‌های فرعی نخستین جشنواره ایده‌های برتر آمار و برنامه‌ریزی دادگستری استان تهران است.

وی با اشاره به محور‌های بخش برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد جشنواره اظهار کرد: الگو‌های مدیریت نظام و برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد قضایی، برنامه ریزی با هدف ایجاد دادگاه‌های هوشمند، مدیریت دانش و برنامه ریزی‌های بلند مدت با طراحی سازمان و مهندسی فرایند‌ها و روش ها، الگو‌های تحول و تعالی دادگستری، آسیب شناسی سند تحول قضائی، موانع اجرایی برنامه‌های توسعه و سیاست‌های قضایی و مدیریت طرح هه و فعالیت‌ها در بخش برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد بررسی می‌شود.

شفیعی در ادامه بیان کرد: اهدای جوایز ارزنده به نفرات ممتاز ایده‌پردازی در محور‌های اصلی و فرعی، صدور و اهدای لوح تقدیر به نفرات برگزیده دارای ایده‌پردازی در مرحله نهایی داوری، اعطای گواهی شرکت در جشنواره با ارائه ایده و کسب تایید مرحله اول داوری از جمله مزایای شرکت در این جشنواره برای شرکت‌کنندگان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه زمان برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره متعاقبا اعلام خواهد شد، عنوان کرد: علاقه‌مندان جهت شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را به آدرس ide@teh-jud.ir ارسال کنند.

گفتنی است، ارائه ایده در این جشنواره برای عموم رایگان و آزاد است و تمامی صاحب نظران اعم از اساتید و دانشجویان مدیریت آمار و برنامه ریزی و همچنین حقوقدانان، کارکنان و سایر مراجعان و مرتبطان با دستگاه قضایی می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

تمدید مهلت شرکت در نخستین جشنواره ایده‌های برتر آمار و برنامه‌ریزی دادگستری استان تهران

انتهای پیام/



مصطفی عابدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
0
0
با سلام. ممکنه مطالبی که اماده کردیم رو از چه طریق ارسال کنیم؟
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *