کمپانی دیزنی بزرگ‌ترین مروج همجنس‌بازی در جهان

11:27 - 02 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۰۳۶۰
کمپانی دیزنی بزرگ‌ترین مروج همجنس‌بازی در جهان
ترویج انحرافات جنسی، یک وظیفه و نشان افتخار در میان سینماگران هالیوود است که در این بین کمپانی‌های دیزنی و نتفلیکس از سوی سازمان حمایت از همجنس‌بازی در آمریکا، به‌عنوان بزرگترین حامیان همجنس‌بازی در سال ۲۰۲۲ معرفی شدند.

خبرگزاری میزان - سازمان حمایت از همجنس‌بازی در آمریکا «گلاد»، گزارش عملکرد کمپانی‌های هالیوودی در نشان دادن محتوای مبلغ همجنس‌گرایی را منتشر کرد.

براساس این گزارش، در یک‌سوم از کل فیلم‌هایی که در سال ۲۰۲۲ میلادی پخش شده، کاراکترهای همجنس‌باز حضور داشته‌اند.

همجنس‌بازها همواره مورد حمایت کامل سیاست‌مداران آمریکایی ( به‌ویژه لیبرال‌ها) و هالیوود بوده‌اند. از طرفی اکثر سیاست‌های سانسورینگ در اروپا، آمریکا و استرالیا برای حمایت از این گروه منظور می‌شود‌.

این‌روزها ماموریت اصلی و اول هالیوود تغییر یافته است. هالیوود در ظاهر یک کسب‎وکار برای پول درآوردن است، اما تجارت واقعی آن‌ها در 10 سال اخیر به سمت ترویج مواضع چپ‌گرایان اعم از همجنس‌بازی، فمینیسم و انحرافات جنسی رفته است و پول درآوردن شاید اولویت سوم و چهارم آن‌ها باشد. 

دغدغه فیلم‌سازان جریان اصلی در غرب در سال ۲۰۲۳ میلادی دیگر صرفاً حمایت از این دسته از افراد نیست، صحبت از تبلیغ تمام‌جانبه این مسائل است. اکثر جشنوراه‌های هنری اروپایی و آمریکایی، استفاده از کاراکترهای همجنس‌گرا را برای نامزدی جوایز اصلی الزامی کرده‌اند. در اسکار نیز اگر فیلمی به این قواعد پایبند نباشد، جزو نامزدهای بهترین فیلم قرار نمی‌گیرد.

کمپانی والت دیزنی را مخاطبان به‌علت محتوای کودک می‌شناسند؛ اما بزرگ‌ترین سازنده محتوای کودک در جهان، بزر‌گ‌ترین مروج و مبلغ همجنسگرایی نیز است. وقتی کاراکترهای همجنس‌باز در بیش از چهل درصد از فیلم‌هایی آنها در سال ۲۰۲۲ میلادی حضور داشتند، دیگر صحبت از حمایت از گروهی مظلوم و در مضیقه نیست بلکه شست‌وشوی مغزی کودکان مطرح است. عده‌ای از محافظه‌کاران آمریکایی که صریح‌تر اظهارنظر می‌کنند، کمپانی دیزنی را «منحرف‌کننده کودکان» توصیف کرده‌اند. استفاده از این عبارت برای توصیف بزرگسالانی که کودکان را به انحرافات جنسی سوق می‌دهند، در اینستاگرام و یوتیوب ممنوع است. فقط توییتر اجازه استفاده از این عبارت را علیه مروجان می‌دهد به این علت که مالک پلتفرم نیز این افراد را منحرف‌کننده کودکان می‌داند.

در این اوضاع سازمان‌های متعددی برای اعمال این سیاست‌ها شکل گرفته است. آن‌ها روی رسانه‌ها و سیاست‌مداران فشارهای سنگین آورده و حق و حقوق این افراد را جز مواضع اصلی دموکرات‌ها و اتحادیه اروپا کرده‌اند. نشان افتخار در میان فعالان حزب چپ در آمریکا و اروپا، میزان حمایت از همجنس‌بازها است.

____________________________________________________________________

مطالب مرتبط: ایلان ماسک، توییتر و سانسورینگ/ محبوب دموکرات‌ها چطور منفور شد؟

مطالب مرتبط: سرپوش‌گذاری کاخ سفید بر ماجرای رسوایی لپ‌تاپ پسر بایدن/ افشای پروپاگاندای ضدایرانی پنتاگون در توییتر

____________________________________________________________________

 گلاد؛ سازمانی که همجنس‌گرایی را به رسانه‌ها دیکته می‌کند

این سازمان در سال ۱۹۸۵ میلادی در شهر نیویورک برای مقابله با نحوه پوشش رسانه‌ها از بحران ایدز و همجنس‌گراهراسی شکل گرفت. 

نشریه نیویورک‌تایمز پس از ملاقاتی با مسئولان گلاد در سال ۱۹۸۷ میلادی، تصمیم گرفت تا از واژه‌های توهین‌آمیز علیه همجنسگرایان استفاده نکند. گلاد از آسوشیتدپرس و دیگر رسانه‌های تصویری خواست تا سیاستی مشابه با تایمز را در پیش بگیرند. نفوذ گلاد به سرعت به لس‌‌آنجلس رسید و کمپانی‌های هالیوودی نحوه به تصویر کشیدن همجنس‌بازی را تغییر دادند.

بسیاری از سیاست‌هایی که امروز در رسانه‌ها در قبال نمایش همجنس‌گرایی اعمال می‌شود، توسط «گلاد» دیکته شده است. نفوذ آنها فراتر از هالیوود و دنیای سرگرمی بوده و سایه سنگین آنها روی سیاست‌های شبکه‌های اجتماعی نیز حس می‌شود.

همه این‌ها باعث شد رسانه اینترتینمنت‌ویکلی (Entertainment Weekly))، از سازمان گلاد به‌عنوان یکی از قدرتمندترین تشکل‌ها در هالیوود نام ببرد و نشریه لس‌آنجلس‌تایمز نیز از گلاد را یکی از قدرتمندترین سازمان‌ها برای لابی در هالیوود معرفی کند.

 

ماموریت‌های گلاد چیست؟

 برگزاری مراسم اعطای جوایز به فیلم‌های سینمایی، آثار تلویزیونی، موسیقی، بازی‌های رایانه‌ای، کتاب داستان مصور، نشریات و رسانه‌های خبری و ارائه گزارش سالانه شاخص مسئولیت استودیوها از مهم‌ترین ماموریت‌های سازمان گلاد به حساب می‌آیند.

همچنین پروژه پاسخگویی مفسران اخبار، برای مقابله با مفسرانی که در زمینه پخش اطلاعات‌ و عقاید ضدهمجنس‌بازی فعالیت دارند یکی دیگر از ماموریت‌های سازمان گلاد است.

 اعلام شاخص امنیت همجنس‌بازها در شبکه‌های اجتماعی نیز جزو ماموریت‌های سازمان گلاد محسوب می‌شود؛ گلاد معتقد است که این پلتفرم‌ها در سال ۲۰۲۱ میلادی فضای امنی برای گروه‌های نام‌برده نبوده است.

از دیگر ماموریت‌های سازمان گلاد می‌توان به ارائه راهنمای فعالان حوزه رسانه برای معرفی و گزارش درست درباره همجنس‌گرایان و اعلام اخبار ازدواج همجنس‌گرایان در رسانه‌های خبری اشاره کرد.

گلاد همچنین به کمپانی‌های هالیوودی در زمینه به‌اصطلاح درست‌نشان‌دادن محتوای همجنس‌گرایی نیز مشاوره می‌دهد؛ شبکه فاکس در سال ۲۰۰۴ میلادی یکی از برنامه‌های تلویزیونی خود را برای بازبینی به کارشناسان این سازمان داد که گلاد محتوای این برنامه را «نمونه‌ای از تحقیر سیستمی» همجنس‌گرایان خواند و چند ساعت پس از نظر کارشناسانه گلاد، برنامه لغو شد و اجازه پخش نگرفت.

همانطور که اشاره شد، گلاد نفوذ باورنکردنی در هالیوود دارد. این سازمان ۱۰ سالی است که به‌صورت حرفه‌ای به میزان نشان‌دادن همجنس‌گرایان در آثار هالیوودی امتیاز می‌دهد. اگرچه تمامی کمپانی‌های هالیوودی در زمینه تبلیغ و ترویج این مفاهیم فعالیت دارند، اما از منظر گلاد، برخی نسبت به دیگران بهتر عمل می‌کنند.

_________________________________________________________________

مطالب مرتبط: عقاید مردم آمریکا کنترل و تفتیش می‌شود/ احیای «وزارت حقیقت» از سوی دولت بایدن

مطالب مرتبط: افشاگری‌های بی‌سابقه از دخالت کاخ سفید در محتوای شبکه‌های اجتماعی/ استاندارد دوگانه آزادی بیان در آمریکا

 _________________________________________________________________

گلاد در گزارش سالانه شاخص مسئولیت استودیوها در سال ۲۰۲۲ اعلام کرد: «از میان ۳۵۰ فیلمی که در سینماها و در پلتفرم‌های آنلاین پخش شد، افراد طیف‌های مختلف همجنس‌گرایی در ۱۰۰ عنوان (۲۸.۵ درصد) حضور داشتند.»؛ این گزارش افزایش هشت درصدی حضور این افراد در فیلم‌ها را نسبت به سال گذشته نشان داد.

در ادامه گزارش گلاد عنوان شد که در بیش از چهل درصد از آثار کمدی و درام، کاراکترهای همجنس‌باز حضور داشته‌اند. 

 

دیزنی و نتفلیکس بزرگترین حامیان همجنس‌گرایی در هالیوود

کمپانی دیزنی به عنوان بزرگ‌ترین سازنده محتوای کودک در جهان، رتبه نخست گزارش گلاد بود و نتفلیکس که این‌روزها در رتبه دوم ساخت محتوای کودک است، در جایگاه دوم قرار گرفت. اگرچه درصد حضور کاراکترهای همجنس‌باز در آثار برخی از استودیوها بیشتر است، اما گلاد امتیاز «خوب» را به تعداد کل آثار با این کاراکترها می‌دهد.

دیزنی در ۲۴ عنوان از ۵۹ فیلمی که در سال ۲۰۲۲ پخش کرد، از کاراکترهای مطلوب سازمان گلاد استفاده کرده بود.

با این حساب کمپانی دیزنی به جای اینکه فضیلت‌های اخلاقی (حتی آن چیزی که مسیحیان فضیلت اخلاقی ‌می‌دانند) را به کودکان آموزش دهد، آنها را به سمت رذایل اخلاقی سوق می‌دهد. در این اوضاع والدین باید با هوشیاری کامل انیمیشن‌های چند سال اخیر دیزنی و نتفلیکلس را برای فرزندان خود تهیه کنند.

دیزنی و نتفلیکس بزرگترین حامیان همجنس‌گرایی در هالیوود

 

همچنین کمپانی‌های دیزنی، A24  و ان‌بی‌سی‌یونیورسال در گزارش گلاد رتبه «خوب» را گرفتند. اگرچه کمپانی وارنر دیسکاوری در ۴۲ درصد از آثار خود از همجنس‌بازی استفاده کرده بود، اما به دلیل تعداد کل کم، امتیاز «ناکافی» را نصیب خود کرد. کمپانی لاینزگیت نیز از منظر گلاد بسیار ضعیف عمل کرده است.

 

چهار معیار اجباری گلاد برای سنجش شایستگی آثار

۱. یک فیلم باید حداقل یک کاراکتر همجنس‌باز را داشته باشد.

۲. این کاراکترها نباید صرفاً به دلیل هویت جنسی خود شناخته شوند، به عنوان مثال صفات و رفتارهای مرسومی که بین آنها و بقیه آدمها فرق می‌گذارد؛ منظور گلاد این است که باید بعد شخصیتی فراتر از هویت جنسی داشته باشند.

۳. کاراکتر همجنس‌‌گرا باید به قدری در قصه حیاتی باشد که در صورت حذف او، حفره بزرگی در داستان ایجاد می‌شود‌. این کاراکترها نباید صرفاً برای نمایش اصالت امروزی در اثر باشند، باید در فیلم نقش مهمی داشته باشند.

۴. داستان این کاراکترها نباید در جهت توهین‌های مرسوم به همجنس‌بازی به کار گرفته شود. حداقل یک نفر در فیلم‌هایی که دارای چند کاراکتر همجنس‌باز هستند، باید در این تست قبول شود.

 

عکس پایین نشان از افزایش بی‌سابقه محصولات حامی همجنس‌گرایی نسبت به سال‌های گذشته دارد.

دیزنی و نتفلیکس بزرگترین حامیان همجنس‌گرایی در هالیوود

 

این حمایت‌های گسترده هالیوود از همجنس‌بازی در حالی صورت می‌گیرد که بخش زیادی از خود مردم آمریکا نیز این قبیل اقدامات هالیوود را به منزله تهاجم فرهنگی می‌بینند.

 

نکته قابل توجه دیگر اینجاست که تمامی فیلم‌های سینمایی و انیمیشنی که مبلغ همجنس‌بازی بودند، در گیشه آمریکا شکست سختی خوردند. کمپانی دیزنی ۲ انیمیشن با بودجه هر کدام دویست میلیون دلاری، را به سینما‌ها عرضه کرد که هر ۲ انیمشن ضرر‌های چند صد میلیون دلاری را روی دستان «منحرف‌کنندگان کودکان» گذاشت. حتی ارزش سهام کمپانی دیزنی نیز در ۲ سال اخیر با کاهش ۱۰۰ میلیارد دلاری مواجه شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *