شکست رژیم صهیونیستی در عملیات زمینی احتمالی علیه غزه

11:03 - 29 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۴۰۲۶۲
شکست رژیم صهیونیستی در عملیات زمینی احتمالی علیه غزه
کارشناسان و تحلیلگران دلایل متعددی ارائه کرده‌اند که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی در صورت حمله زمینی احتمالی به غزه شکست خواهد خورد.

خبرگزاری میزان - چندین روز است که رژیم صهیونیستی نشانه‌هایی را از آمادگی ادعایی نیروهایش برای ورود به خاک غزه به نمایش گذاشته است. کابینه نتانیاهو هدف این حمله را مقابله با گروه‌های مقاومت در غزه عنوان کرده است.

به گفته برخی منابع عبری‎زبان، ارتش رژیم صهیونیستی بیش از ۳۰۰ هزار نیروی ذخیره خود را فراخوانده است.

تحلیلگران می‌گویند که ارتش رژیم صهیونیستی در آنچه «نابودی مقاومت» می‌خواند با شکست مواجه خواهد شد، زیرا با ارتشی نامرئی روبرو است.

آیا رژیم صهیونیستی می‌تواند مقاومت را از بین ببرد؟

«میدل ایست مانیتور» در مقاله‌ای با اشاره به نظر کارشناسان، می‌نویسد که جنگ با ارتش نامرئی مانند کابوسی است که در آن ارواح آزادانه فعالیت کرده و خواب را از چشمان صهیونیست‌ها خواهند گرفت.

از نظر نظامی، تعیین هدف نابودی مقاومت به این معناست که این جنگ فاقد هر گونه هدف نظامی مشخص و قابل اندازه‌گیری است.

تنها نتیجه‌ای که ارتش رژیم صهیونیستی در این جنگ به دست خواهد آورد، کشتار غیرنظامیان، زنان و کودکان خواهد بود. اگر کشتار غیرنظامیان برای ارتش رژیم صهیونیستی هدف به حساب آید، این رژیم تاکنون به این هدف با به خاک و خون کشیده شدن زنان و کودکان فلسطینی دست یافته است. 

یکی دیگر از عواملی که به آن اشاره شده، این است که ارتش رژیم صهیونیستی عادت به جنگ زمینی در مناطق شهری و متراکم ندارد؛ آن هم در شهری که مملو از ساختمان‌های ویران شده است.

یکی از چالش‌های بزرگ و طاقت‌فرسا برای ارتش رژیم صهیونیستی تونل‌های زیرزمینی مقاومت است. براساس منابع مختلف، بیشتر تونل‌ها در بیت‎حانون و اطراف آن در شمال غزه و اطراف خود شهر غزه حفر شده‌اند. همچنین شبکه پیچیده دیگری از تونل‌های زیرزمینی در بخش جنوبی نوار غزه وجود دارند. 

ارتش رژیم صهیونیستی با خسارات هنگفتی در زمینه نیروی انسانی و تجهیزات مواجه خواهد شد. این موضوع حتی زمانی که تدارکات این رژیم بلافاصله از سوی آمریکا و سایرین تامین شود، مشهود خواهد بود.

مبارزان مقاومت از دانش خود درباره جغرافیای اطراف و تجربه خود در جنگ شهری که هر کوچه و خیابان باریک در نوار غزه را می‌شناسند، سود می‌برند.

نظرات کارشناسان درباره ناکامی رژیم صهیونیستی در رسیدئن به اهدافش در غزه

«امیر بار شالوم»، یک تحلیلگر نظامی رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که رژیم صهیونیستی این قدرت را ندارد که بتواند مقاومت در غزه را از بین ببرد، زیرا مقاومت یک تفکر بوده که در تمام مردم فلسطین وجود دارد.

او همچنین گفته بود که ارتش رژیم صهیونیستی با جنگ خانه‌به‌خانه با مبارزان مقاومت مواجه خواهد بود.

یک رسانه انگلیسی نیز درباره شکست پیش‌روی ارتش رژیم صهیونیستی نوشت که این رژیم تاکنون چهار جنگ با مقاومت انجام داده و هر تلاشی برای توقف حملات راکتی آن شکست خورده است. 

به نوشته این رسانه،مبارزان مقاومت برای مدت‌ها خود را برای حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به غزه آماده کرده‌اند. نظامیان این رژیم با تله‌های بسیاری در غزه روبرو خواهند شد. 

در سال ۲۰۱۴، گردان‌های پیاده‌نظام ارتش رژیم صهیونیستی متحمل خسارات سنگینی از مین‌های ضد تانک، تک‌تیرانداز‌ها و تله‌ها شده بودند.

«سی‌بی‌اس» هم در گزارشی معتقد است که یکی از نگرانی‌های اصلی رژیم صهیونیستی درباره تبعات حمله به غزه، گسترش جبهه مقاومت و درگیری‌ها به خارج از غزه است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *