گفت‌وگو|

قشلاقی: داستان بوکس حرفه‌ای و آماتور متفاوت است/ از حضور مربی کوبایی در تیم ملی استقبال می‌کنم

8:37 - 29 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۴۰۲۲۷
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
قشلاقی: داستان بوکس حرفه‌ای و آماتور متفاوت است/ از حضور مربی کوبایی در تیم ملی استقبال می‌کنم
ستاره بوکس ایران معتقد است مربی بزرگ خارجی می‌تواند تیم ملی را دگرگون کند.

میثم قشلاقی در گفت‌وگو با میزان، درباره عملکردش در رقابت‌های بوکس حرفه‌ای اظهار داشت: سه مبارزه انجام دادم و دو برد و یک باخت حاصل کارم بود که در بوکس رکورد هم ثبت شد. شرایط بوکس حرفه‌ای با آماتور متفاوت است و من هم دارم کم کم به نوع تمرینات و مبارزات عادت می‌کنم. در بوکس حرفه‌ای ۸۵ کیلوگرم بازی می‌کنم و همین مساله یک مقدار کارم را سخت کرده، اما مشکلی با این موضوع ندارم.

وی درباره عملکرد ملی‌پوشان در بازی‌های آسیایی گفت: مگر چه چیزی در اختیار بوکسور‌ها قرار دادیم که توقع کسب مدال و سهمیه از آن‌ها داشته باشیم؟ بوکسور‌ها باید هر هفته در رینگ حاضر شوند و مسابقه بدهند. با یک یا دو اردو و تورنمنت تدارکاتی هیچ مشکلی حل نمی‌شود.

*مشکل بوکس ایران کمبود بازی‌های رسمی و تدارکاتی است

دارنده مدال نقره آسیا ادامه داد: مشکل بوکس ایران کمبود بازی‌های رسمی و تدارکاتی است. یادم می‌آید ۱۰ روز به ازبکستان رفتیم و بهترین اردوی مشترک عمرم را در آنجا تجربه کردم، چون تیم دهم و تیم اصلی ازبکستان هیچ تفاوتی با هم نداشتند هر روز با یک بوکسور باکیفیت مبارزه می‌کردیم و تشنه مسابقات بودیم.

قشلاقی درباره تاثیر اردوی اردن و تورنمنت روسیه در عملکرد ملی‌پوشان گفت: اردوی اردن دیگر فرسایشی شده بود و از بچه‌ها که سوال می‌کردم معتقد بودند شرایط یکنواخت شده است. در روسیه هم فکر می‌کنم دو نفر از تیم اعرامی به هانگژو حضور داشتند. انصافا روح الله حسینی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا شرایط تیم ملی بهتر شود و خودش هم می‌داند مشکل اصلی به کمبود بازی‌های تدارکاتی برمی‌گردد.

*دوست دارم سبک تمرینات مربیان بزرگ خارجی را هم ببینم

بوکسور ملی‌پوش ایران درباره احتمال حضور مربی خارجی در تیم ملی تصریح کرد: این یک انتخاب عالی است. اگر مربی کوبایی سطح اول بیاوریم هم برای روحیه ملی‌پوشان خوب است و هم تنوع تمرینی و تاکتیکی را در تیم ملی شاهد خواهیم بود. در ایران با مربیان بزرگی کار کرده‌ام، اما دوست دارم سبک تمرینات مربیان بزرگ خارجی را هم ببینم.

قشلاقی با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد به کسب سهمیه المپیک فکر می‌کند، خاطرنشان کرد: هر کجا که لازم باشد با تمام وجود در خدمت کادرفنی و فدراسیون هستم تا بتوانم کسب سهمیه المپیک کرده و برای بوکس ایران افتخارآفرینی کنم. مگر می‌شود بوکسوری از حضور در تیم ملی خوشحال نشود؟ مطمئن باشید برای رسیدن به المپیک هرکاری در توانم باشد انجام خواهم داد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *