کودکان غزه؛ قربانی اصلی جنایت‌های رژیم صهیونیستی

8:59 - 29 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۴۰۲۲۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تعداد نظرات: ۴ دیدگاه
کودکان غزه؛ قربانی اصلی جنایت‌های رژیم صهیونیستی
کودکان فلسطینی قربانیان اصلی جنایت‌های رژیم صهیونیستی به شمار می‌روند و در روز‌های اخیر هر ۱۵ دقیقه یک کودک در نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است.

خبرگزاری میزان - هر روز صحنه‌های وحشتناک و دردناکی که از نوار محاصره شده غزه بیرون می‌آید، تجاوزهای مداوم و وحشیانه رژیم صهیونیستی را در این منطقه نشان می‌دهد.

کودکان قربانی اصلی جنایت‌های رژیم صهیونیستی

قربانیان اصلی این کشتار‌های بی‌پایان غیرنظامیان، به‌ویژه کودکان و زنان هستند که این امر نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

 

 

تصاویر هولناکی از کودکان و نوزادان با سر‌های شکسته و بدن‌های تکه‌تکه شده منتشر می‌شود که به وسیله ترکش، در نتیجه بمباران وحشیانه غزه که خانه‎ها، بیمارستان‌ها و عبادتگاه‌های غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد، به شهادت رسیده‌اند.

شمار شهدای غزه در پی تجاوزات رژیم صهیونیستی از آغاز عملیات طوفان الاقصی به بیش از ۴ هزار نفر رسیده که هزار و ۵۰۰ نفر از آن‌ها کودکان هستند.

موشک‌های رژیم صهیونیستی رویا‌ها و خاطرات این کودکان را از بین برده و در صحنه‌هایی که نسل‌کشی به شمار می‌رود، شاهدی آشکار بر میزان جنایت و زشتی این اشغال وحشیانه است.

 

 

رنج کودکان به دلیل تجاوزات مداوم و قطعی آب و غذا و برق دوچندان می‌شود که آن‌ها را خسته کرده و بر روان آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

هدف قرار دادن کودکان نقض کنوانسیون‌های بین‌المللی

هدف قرار دادن غیرنظامیان به‌ویژه کودکان، نقض کنوانسیون چهارم ژنو است، در حالی که هدف قرار دادن غیرنظامیان جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت به شمار می‌رود.

 

 

«سمیر زقوت»، معاون مدیرکل یک نهاد حقوق بشری در غزه، گفت: قتل عام اسرائیل در نوار غزه علیه غیرنظامیان، به‎ویژه کودکان و زنان، فراتر از ارتکاب جنایت جنگی و نسل‌کشی علیه همه انسان‌ها در این منطقه از جهان با مشارکت آمریکا، آلمان، ایتالیا و فرانسه بوده است. 

به گفته وی، در گذشته به جامعه جهانی متوسل می‌شدیم و آن را به تبانی با اشغالگری و اعمال استاندارد‌های دوگانه متهم می‌کردیم، اما امروز با وقاحت به نظر می‌رسد که غربی‌ها شریک این جنایت علیه مردم ما باشند.

 

 

جنگ در نوار غزه با شکست رژیم صهیونیستی پایان خواهد یافت، زیرا هر کاری که انجام می‌دهد صرفا یک اقدام انتقام‌جویانه از غیرنظامیان است؛ در نهایت، جنگ به پایان خواهد رسید و مشخص خواهد شد که این رژیم تا چه حد شکننده است.

استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی

استفاده رژیم صهیونیستی از انواع سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی، از جمله فسفر سفید و بشکه‌های انفجاری، به منظور کشتن غیرنظامیان فلسطینی و بمباران مناطق پرجمعیت تنها می‌تواند به این دلیل انجام شود که از «مسئولیت یا مجازات» هراسی ندارد.

 

 

واضح است که ۷۵ سال معافیت از مجازات و محافظت در برابر هرگونه تعقیب و پاسخگویی، رژیم صهیونیستی را تشویق به ارتکاب هرآنچه ممنوع است، می‌کند.

از زمانی که رژیم صهیونیستی تجاوز و بمباران خود را در نوار محاصره شده غزه در ۷ اکتبر (۱۵ مهر) آغاز کرد، روزانه بیش از ۱۰۰ کودک به شهادت رسیده‌اند.

بر اساس گزارش یک سازمان غیردولتی فلسطینی، هر ۱۵ دقیقه یک کودک قربانی حملات هوایی رژیم صهیونیستی در غزه می‌شود که تأثیر مخرب بمباران مداوم بر کودکان را برجسته می‌کند.

بر اساس گزارش صندوق نجات کودکان همه یک میلیون کودک غزه پس از بمباران‌های سنگین برای ۱۴ روز که با محاصره مداوم تحمیل شده همراه است، عملا به خدمات بهداشتی ضروری دسترسی ندارند.

 

چشم‌انداز ناامید کننده نجات کودکان غزه

این آژانس امدادرسانی خواستار تخلیه فوری پزشکی کودکان مجروح از غزه شده است، زیرا پنجره نجات کودکان، ناامیدکننده و در حال بسته شدن است و همچنین درخواست اضطراری غزه را برای جمع‌آوری ۵۵ میلیون دلار برای حمایت از کودکان و خانواده‌های آسیب‌دیده تشدید می‌کند.

نرخ مرگ‌ومیر در غزه، فراتر از تلفات مستقیم حملات رژیم صهیونیستی، با خشونت مداوم که بر بیمارستان‌ها، آمبولانس‌ها و کارکنان بهداشتی تأثیر گذاشته و باعث قطع برق در سیستم بهداشتی شده، در حال افزایش است.

 

 

وسعت وضعیت اضطراری و کمبود تجهیزات پزشکی، پزشکان را مجبور به انتخاب‌های غیرممکن می‌کند، مانند انجام عمل جراحی بدون امکانات کافی و اغلب بدون بیهوشی، و نگهداری کیسه‌های اجساد در کامیون‌های حمل بستنی، زیرا سردخانه‌ها و مراکز دفن با کمبود فضا مواجه هستند. 

در ۲ هفته اخیر سازمان بهداشت جهانی ۵۹ حمله به مراکز مراقبت‌های بهداشتی در غزه را ثبت کرده است که به ۲۶ بیمارستان و سایر مراکز درمانی آسیب رسانده است و بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین ۷ بیمارستان در غزه دیگر در نتیجه آسیب‌ها کار نمی‌کنند.

این امر، همراه با کمبود برق و منابع، به تعطیلی بیش از ۶۰ درصد از مراکز مراقبت‌های بهداشتی اولیه در زمانی که بیشتر به آن‌ها نیاز است، منجر شده است.

انتهای پیام/



ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
0
0
آمریکا و اسرائیل وحشی! هم مرگ بر جهان شما نیز بگذرد، هم رونق زمان شما نیز بگذرد. آب اجل که هست گلولیر خاص و عام، بر حلق و بر دهان شما نیز بگذرد. ای تیغتان چو نیزه برای ستم دراز، این تیزی سنان شما نیز بگذرد.چون داد عادلان به جهان در بقا نکرد، بیداد ظالمان شما نیز بگذرد. آن کس که اسب داشت غبارش فرو نشست، گرد سم خران شما نیز بگذرد. باد خزان نکبت ایام ناگهان، بر باغ و بوستان شما نیز بگذرد. در مملکت چو غرش شیران گذشت و رفت، این عوعو سگان شما نیز بگذرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
0
0
اسرائیل و آمریکای وحشی! هم مرگ بر جهان شما نیز بگذرد، هم رونق زمان شما نیز بگذرد. آبی که هست گلولیر خاص و عام، بر حلق و بر دهان شما نیز بگذرد. آنکس که اسب داشت غبارش فرو نشست، گرد سم خران شما نیز بگذرد. ای تیغتان چو نیزه برای ستم دراز، این تیزی سنان شما نیز بگذرد. چون داد عادلان به جهان در بقا نکرد، بیداد ظالمان شما نیز بگذرد. بر تیر جورتان ز تحمل سپر کنیم، تا سختی کمان شما نیز بگذرد. در نهایت، این عوعو سگان شما نیز بگذرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
0
0
حاج قاسم مرا ببخش که می‌خواهم برایت بگویم که بیش از 80 روز است که اسرائیل بمبهای فسفری در غزه می‌اندازند و بیش از 23 هزار کودک،مرد و زن فلسطینی تکه تکه شده اند، مرده ها را می‌دزدند برای استفاده از پوست آنها، به زنان تعرض می‌کنند، چندین نفر را زنده زنده دفن کردند، چندین کودک در بیمارستان تجزیه شدند...اما اما سردار باورت می‌شود؟ مسیر تو جهانی شده است؟ مردم با «چفیه مقاومت، پرچم فلسطین و شعار فلسطین آزاد»در خیابان‌های سانفرانسیسکو، فرانسه، آلمان، پاریس، لندن، واشنگتن، تگزاس، نیویورک،سوئد، استامبول، ترکیه، ایتالیا، آرژانتین...ودرواقع تمام جهان. سردار اشک تو، مسیر تو، جهانی شده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
0
0
صد و چهل روز است که اسرائیل بمبهای فسفری در غزه می‌اندازند و سی هزار کودک،مرد و زن فلسطینی تکه تکه شده‌اند،مرده‌ها را می‌دزدند برای استفاده از پوست آنها،آزار جنسی به زنان و حتی کودکان،چندین نفر را زنده زنده دفن کردند،کودکان در بیمارستان تجزیه شدند،زایمان زنان در خیابان،هفتاد هزار زخمی و ده هزار نفر زیر آوارها هستند،چشمان اسیران را می‌بندند و آنها را برهنه می‌کنند،مردم غزه را از آب، برق،غذا و دارو محروم کرده‌اند،هزارنفر بدون بیهوشی قطع عضو و کودکان بدون بیهوشی جراحی می‌شوند،قحطی،گورهای دسته‌جمعی،آواره شدن،کندن زمین برای یافتن آب،اسرائیل هزاران اثر باستانی در غزه را به سرقت برد،کوچاندن اجباری فلسطینیان،شصت هزار نفر در معرض قحطی،خوردن یک وعده غذا؛ آن هم غذای دام یا برگ درختان،ساخت وسایل جدید برای شکنجه فلسطینیان...در دادگاه لاهه می‌گویند آنچه در غزه می‌گذرد در ذهن بشر نمیگنجد.غزه را جهنم روی زمین می‌نامند. اما بنازم چفیه مقاومت، پرچم فلسطین و شعار فلسطین آزاد در خیابان‌های واشنگتن،سانفرانسیسکو،فرانسه، آلمان، پاریس، یمن،لندن،تگزاس،نیویورک، اشتوتگارت، اسپانیا، ایتالیا، تگزاس، استامبول، آفریقای جنوبی،یمن و... درواقع تمام جهان. بنازم حمایت آنها از فلسطین حتی به قیمت بیکار شدن، تحریم، زندان، تهدید... !بنازم جهان را
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *