برگزاری سومین تور نظارتی قوه قضاییه برای خبرنگاران/ بازدید میدانی نمایندگان ۴۵ رسانه از اقدامات دستگاه قضایی در استان هرمزگان

21:28 - 28 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۴۰۲۱۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
برگزاری سومین تور نظارتی قوه قضاییه برای خبرنگاران/ بازدید میدانی نمایندگان ۴۵ رسانه از اقدامات دستگاه قضایی در استان هرمزگان
تور ۴ روزه نظارتی قوه قضاییه برای خبرنگاران با حضور نمایندگان ۴۵ رسانه در استان هرمزگان از امروز برگزار شد.

خبرگزاری میزان - سومین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور ۶۰ نفر از خبرنگاران ۴۵ رسانه کشور از امروز (جمعه ۲۸ مهر) در استان هرمزگان آغاز شد.

این تور ۴ روزه در استان هرمزگان با محوریت تبیین اقدامات قوه قضاییه در حوزه عدالت اجتماعی، یکپارچگی سامانه گمرک و بنادر، اقدامات انجام شده در حوزه اقتصاد مقاومتی در راستای حل و فصل مشکلات کارخانجات و واحد‌های تولیدی برگزار می‌شود. 

در روز اول این تور نظارتی، اهالی رسانه همراه با رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و شهردار بندرعباس و دیگر مسئولان استان از پروژه‌های شهری همچون کوهستان پارک پنجه‌علی، پل معلق و زیپ لاین، پارک شهرداری (بوستان آبشار موزیکال ازادشهر)، بوستان صدف و پارک ساوانا بازدید کردند. 

این پروژه‌ها از محل مالیات‌هایی که با پیگیری‌های قوه قضاییه از حوزه‌های شهری و شهرداری‌ها، در طول یک سال ونیم اخیر اخذ شده، ساخته شده‌اند.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه‌های شهری بندرعباس در منطقه پنجه‌علی اظهارکرد: این تور نظارتی با موضوع و محوریت عدالت اجتماعی از طرف مرکز رسانه قوه قضاییه در حال برگزاری است. 

وی افزود: با ورود دادگستری استان هرمزگان، پرداخت مالیات شرکت‌های بزرگ در محل فعالیت‌شان در استان محقق شده است. این امر باعث تحول در حوزه پرداخت مالیات و جلوگیری از فرار مالیاتی شده است. 

قهرمانی گفت: پرداخت مالیات در استان درآمد‌های پایدار شهرداری را افزایش داده و باعث شده شهرداری بدهی‌های خود را تسویه و پروژه‌هایی را در راستای خدمت‌رسانی بهتر به مردم آغاز کند. 

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: طبق آمار اداره کل مالیاتی، سال گذشته و ۶ ماهه نخست امسال حدود ۴ هزار میلیارد تومان از محل عوارض ارزش افزوده مالیات‌ها به شهرداری و دهیاری‌ها پرداخت شده و این‌مبالغ در راستای ارائه خدمات شهری و عدالت اجتماعی هزینه شده است. 

گفتنی است، اولین تور نظارتی قوه قضاییه، باحضور ۸۰ تن از اصحاب رسانه از زندان رجایی‌شهر برگزار شد و خبرنگاران در جریان روند تخلیه این زندان قرار گرفتند.

دومین تور نظارتی مرکز رسانه قوه قضاییه نیز با حضور بیش از ۲۰ رسانه اعم از صداوسیما، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های کشور، در استان گلستان برگزار شد و خبرنگاران در جریان اقدامات دستگاه قضا برای اجرای طرح گردشگری جزیره آشوراده و جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز در روستای زیارت قرار گرفتند.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *