تحولات غزه؛ محور گفت‌وگوی وزرای امور خارجه ایران و اندونزی

22:12 - 26 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۹۹۷
تحولات غزه؛ محور گفت‌وگوی وزرای امور خارجه ایران و اندونزی
وزیر امور خارجه در دیدار با همتای اندونزیایی خود در حاشیه اجلاس فوق‌العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی گفت که بمبی که برای هدف قرار دادن بیمارستان المعمدانی در غزه به‌کار رفته است، صرفا در اختیار اسرائیل است.

خبرگزاری میزان - حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در حاشیه اجلاس فوق‌العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در جده با وزیر خارجه اندونزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار شرایط انسانی در غزه را تاسف‌بار دانست و گفت: لازم است امروز از جده پیامی قوی به رژیم صهیونیستی و حامیان آن داده شود، مبنی بر اینکه جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی علیه غزه باید فورا متوقف شود.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی به جای رویارویی با نیرو‌های مقاومت به سراغ شهروندان فلسطینی رفته است، گفت: بمبی که برای هدف قرار دادن بیمارستان المعمدانی در غزه به‌کار رفته است، صرفا در اختیار اسرائیل است؛ رژیم صهیونیستی با محاصره کامل غزه و قطع آب و برق و سوخت و ممانعت از ارسال کمک‌های غذایی و دارویی به غزه و زدن بیمارستان‌ها، تصمیم به قتل‌عام فلسطینی‌ها گرفته است؛ همچنین موضوع کوچاندن اجباری شهروندان غزه موضوعی بسیار مهم است که باید در اجلاس امروز مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی همچنین خواستار تحریم صادرات نفت به رژیم صهیونیستی و ایجاد یک مرکز آرشیو اسناد جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی با کمک دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در محل دبیرخانه سازمان به‌منظور تعقیب جنایی مقام‌های سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی شد.

وزیر امور خارجه همچنین از مواضع ارزشمند اندونزی در حمایت از قضیه فلسطین تشکر کرد.

وزیر خارجه اندونزی نیز با اشاره به دیدگاه مشترک با جمهوری اسلامی ایران در ضرورت حمایت از فلسطین گفت: لازم است از تشدید وضعیت جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: ما حمله دیشب به بیمارستان غزه و نیز طرح کوچاندن اجباری و همچنین هشدار به برخی بیمارستان‌ها در غزه را محکوم کردیم.

وزیر خارجه اندونزی همچنین بر ضرورت توقف فوری حملات به غزه و تمرکز بر ارسال فوری کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه تاکید کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *