آمریکا ۱۹ فرد و نهاد مرتبط با صنعت موشکی ایران را تحریم کرد 

20:52 - 26 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۹۹۲
آمریکا ۱۹ فرد و نهاد مرتبط با صنعت موشکی ایران را تحریم کرد 
همزمان با پایان محدودیت‌های موشکی ایران بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۱ فرد، ۸ نهاد و یک کشتی مستقر در ایران، هنگ‌کنگ، چین و ونزوئلا را به بهانه حمایت از برنامه موشک‌های بالستیک و پهپادی ایران تحریم کرد.

خبرگزاری میزان – طبق اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۱ شخص، هشت نهاد و یک کشتی مستقر در ایران، هنگ‌کنگ، چین و ونزوئلا به‌دلیل آنچه حمایت از برنامه‌های موشکی و پهپادی ایران خواند، تحریم کرد.

براساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، افراد تحریم شده از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع و لجستیک نیرو‌های مسلح ایران یا نیرو‌های زیر دست آن‌ها در تولید و تکثیر موشک و پهپاد حمایت کرده‌اند.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در این چارچوب، ادعا کرد: تصمیم بی‌پروای ایران برای ادامه تکثیر پهپاد‌های مخرب و دیگر تسلیحات، درگیری‌های متعدد در مناطق مختلف جهان را طولانی می‌کند.

وی در ادامه مدعی شد: آمریکا به اقدام‌های خود برای ایجاد اختلال در تکثیر پهپاد‌ها و سایر تسلیحات ایران برای حکومت‌های سرکوبگر و بازیگران بی‌ثبات‌کننده ادامه خواهد داد و ما جامعه بین‌المللی را نیز تشویق می‌کنیم که اقدام‌های مشابهی انجام دهد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود آورده است: علاوه بر این، با هماهنگی وزارت خارجه، بازرگانی و دادگستری آمریکا دستورالعمل عمومی جدیدی برای صنایع خصوصی در رابطه با خرید موشک از ایران و تحریم‌های آمریکا و محدودیت‌های صادراتی مرتبط با آن صادر خواهیم کرد.

 انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *