انگلیس: تحریم‌ها را علیه ایران حفظ می‌کنیم

17:30 - 26 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۹۶۳
انگلیس: تحریم‌ها را علیه ایران حفظ می‌کنیم
وزارت خارجه انگلیس با انتشار بیانیه‌ای گزارش داد که با فرا رسیدن زمان انقضای تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران، این تحریم‌ها را در کنار تحریم‌های مستقل خود حفظ خواهد کرد.

خبرگزاری میزان – وزارت خارجه انگلیس بیانیه‌ای را به مناسبت فرا رسیدن «روز انتقال برجام» و پایان تحریم‌های تسیلحاتی سازمان ملل علیه ایران، منتشر کرد.

در این بیانیه ادعا شده که انگلیس در کنار اتحادیه اروپا علاوه بر حفظ تحریم‌های مستقل خود، تحریم‌های موشکی و تسلیحاتی سازمان ملل را به تحریم‌های خود علیه ایران افزوده و آن‌ها را حفظ می‌کند.

این بیانیه مدعی است: در واکنش به عدم پایبندی جدی و فزاینده ایران به برجام از سال ۲۰۱۹، انگلیس در کنار اتحادیه اروپا، علاوه بر تحریم‌های مستقل، تحریم‌های سازمان ملل را به تحریم‌های خود افزوده و آن‌ها را علیه ایران حفظ می‌کند.

وزارت خارجه انگلیس در بیانیه خود نوشت: انگلیس به اعمال این تحریم‌ها علیه ایران ادامه خواهد داد؛ انگلیس، فرانسه و آلمان (تروئیکای اروپا) به طور مشترک این تصمیم را در ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۳ (۲۳ شهریور گذشته) به هماهنگ کننده برجام اطلاع دادند.

وزارت امور خارجه درباره پایان محدودیت‌های قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل بیانیه‌ای منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: امروز ۲۶ مهرماه ۱۴۰۲ (۱۸ اکتبر ۲۰۲۳)، آخرین بخش از محدودیت‌های ناعادلانه‌ای که برای سال‌ها از سوی شورای امنیت سازمان ملل در حوزه فعالیت‌های موشکی و تبادل خدمات و فناوری‌های مرتبط، از جمله توقیف اموال و محدودیت‌های مالی علیه برخی افراد و نهاد‌های جمهوری اسلامی ایران وضع شده بود، بدون هیچ قیدوشرطی پایان یافت؛ طبق مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، پایان این محدودیت‌ها، نیازمند تصویب قطعنامه، صدور بیانیه و یا هیچ اقدام دیگری در سطح شورای امنیت نبوده و به‌صورت خودکار محقق شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: انگلیس برجام

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *