امدادگران و داوطلبان هلال احمر درخواست اعزام به غزه را دارند

13:29 - 26 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۹۱۱
امدادگران و داوطلبان هلال احمر درخواست اعزام به غزه را دارند
رئیس جمعیت هلال احمر از درخواست امدادگران و داوطلبان هلال احمر برای اعزام به غزه و درمان مردم خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در جریان تجمع امدادگران و داوطلبان هلال احمر در میدان فلسطین گفت: امدادگران و داوطلبان و کادر درمان هلال احمر فلسطین در حین خدمت رسانی به شهادت رسیده اند. امروز تمام دنیا پذیرفته اند که باید به نیرو‌های امدادی و درمان احترام گذاشت و کسی حق حمله ندارد، ولی به مراکز درمانی حمله می‌کنند.

کولیوند ادامه داد: جمع زیادی از امدادگران و داوطلبان هلال احمر درخواست اعزام به غزه را دارند. در حال پیگیری هستیم تا از طریق مرز‌های دریایی و هوایی اقلام امدادی درمانی و تغذیه‌ای را برای مردم فلسطین ارسال کنیم. محاصره، قطع آب و برق که توسط رژیم صهیونیستی انجام شده از مهم‌ترین نشانه‌های نقض آشکار حقوق بشر است.

کولیوند با بیان اینکه به عنوان کادر درمان و امداد و نجات اعلام می‌کنیم که شهادت هنر مردان خداست و ما از شهادت ابایی نداریم، افزود: به همه امدادگران هلال احمر به خاطر داشتن مسئولیت دینی و شرافتی که دارند و درخواست حضور در غزه برای امدادرسانی را داشته اند، تبریک می‌گوییم.

وی با بیان اینکه مردم فلسطین را تنها نمی‌گذاریم، افزود: هلال احمر فلسطین این منطقه را که در معرض حملات مستقیم دشمن است ترک نکرده و این امر باعث شده که شهید و مصدوم شوند و حتی شهادت خانواده خود را به چشم دیدند.

کولیوند ادامه داد: در کدام قانون گفته شده که می‌توان به مراکز درمانی حمله کرد؟ فرماندهی این عملیات مستقیما توسط امریکا و عوامل دست نشانده صهیونیست‌ها است که حتی به قوانین تدوین و ابلاغ شده خود عمل نمی‌کنند.

وی افزود: به برکت خون شهدا و صبر و استقامت برادران جانباز همیشه و همه جا مقاومت پیروز است.

گفتنی است؛ این مراسم با حضور بیش از ۵ هزار امدادگر و داوطلب هلال احمر، یعقوب سلیمانی، دبیر کل جمعیت هلال احمر، مرندی مشاور رهبری در امور بهداشت و درمان، عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راضیه عالیشوندی سرپرست معاونت امور بین الملل و حقوق بشر دوستانه در میدان فلسطین برگزار شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *