گفت‌وگو|

سلامت همه دستگاه‌های نظام منوط به اقتدار قوه قضاییه است

7:45 - 29 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۸۳۹
دسته بندی: سیاست ، عمومی
سلامت همه دستگاه‌های نظام منوط به اقتدار قوه قضاییه است
نایب رئیس اول کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سلامت همه دستگاه‌های نظام منوط به سلامت و اقتدار قوه قضاییه است گفت: اگر قرار باشد استفاده از نظرات نخبگانی در بروزرسانی سند تحول ساماندهی شود باید خارج از سمینار و شعار به آن پرداخته شود.

حجت الاسلام سیدحاجی محمد موحد در گفت‌و‌گو با میزان، ضمن اشاره به سند تحول قضایی بیان کرد: بحث سند تحول یک بحث معمولی و عادی نیست که ما احساس کنیم قانونی را برای یک مدت خاص مصوب کنیم. تحول و سند مقوله مشخصی است.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس با بیان اینکه سلامت همه دستگاه‌های نظام منوط به سلامت و اقتدار قوه قضاییه است گفت: راه و روش درستی که قوه قضاییه باید طی کند تاثیر مستقیم بر سلامت ارگان‌های دیگر کشور دارد و به‌روزرسانی سند تحول مبحثی بسیار اساسی و جدی است.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد استفاده از نظرات نخبگانی در به‌روزرسانی سند تحول ساماندهی شود با یک گفتمان قابل حل نیست، بلکه خارج از سمینار و شعار باید به آن پرداخته شود. ما باید به سمتی برویم که اول نخبگان در این رشته را مشخص و سعی کنیم از ظرفیت و دانش آنها استفاده کنیم.

موحد افزود: برای به‌روزرسانی سند تحول قضایی نظرات نخبگانی را در یک فرآیندی قرار بدهیم که خروجی آن، جامعه را به سمت و سویی سوق بدهد که زمینه اجرایی سند تحول قضایی را فراهم کند و تحول و نکاتی که در دیدگاه فقهی امام راحل و مقام معظم رهبری وجود دارد در آن فراهم شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *