قهرمان ۳۵ ساله جهان: سعی می‌کنم تا آخرین لحظه بجنگم/ مقابل کشتی‌گیر ایرانی ریسک کردم

9:01 - 26 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۸۱۶
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
قهرمان ۳۵ ساله جهان: سعی می‌کنم تا آخرین لحظه بجنگم/ مقابل کشتی‌گیر ایرانی ریسک کردم
رفیق حسین‌اُف، قهرمان آذربایجانی کشتی فرنگی جهان گفت: در تمام سال‌هایی که کشتی گرفتم همیشه سعی کردم تا آخرین لحظه بجنگم.

خبرگزاری میزان - رفیق حسین‌اُف، نفر سوم بازی‌های المپیک و دارنده ۲ مدال طلا و یک نقره رقابت‌های کشتی فرنگی جهان که در سن ۳۵ سالگی و در صربستان دومین قهرمانی جهان را جشن گرفت، اظهار داشت: باخت و گاهی اوقات با مصدومیت می‌توان عملکرد بهتری داشت.

وی که در رقابت‌های قهرمانی اروپا پنجم شد و بعد از جهانی سال گذشته نیز به دلیل مصدومیت مجبور به عمل جراحی شد درباره بازگشتش به میادین گفت: نمی‌خواستم بعد از قهرمانی اروپا کشتی بگیرم، بسیار ناامید شدم. در این زمان دوستانم از من حمایت روحی و روانی کردند. دوباره تشویقم کردند. من پیروزی خود را به آن‌ها تقدیم می‌کنم. علاوه بر آن‌ها خانواده، مربیان و فدراسیون نیز در موفقیت من نقش دارند.

حسین‌اُف که از آخرین طلای جهانی‌اش بسیار ذوق زده بود، عنوان کرد: حتی اگر ۷ بر صفر هم عقب باشم، مطمئنم که می‌توانم برگردم. چون به اندازه کافی از ترفند‌های فنی استفاده می‌کنم. البته این همیشه جواب نمی‌دهد، اما من هرگز وقتی با یک حاشیه بزرگ عقب می‌مانم عصبی نمی‌شوم. همیشه سعی می‌کنم تا آخرین لحظه بجنگم. گاهی اوقات، ورزشکاران جوان ما پیش از موعد دلسرد می‌شوند و شکست را زود می‌پذیرند.

فرنگی‌کار وزن ۸۲ کیلوگرم تیم ملی آذربایجان افزود: قبل از فینال، با پدرم و مربی شخصی‌ام تماس تصویری داشتم. تکالیف خاصی هم از او و هم از مربیان تیم ملی دریافت کردم. کشتی‌گیر ایرانی (علیرضا مُهمدی) را به خوبی آنالیز کردیم. در این شرایط می‌خواستم او را بگیرم و زودتر به پیروزی برسم. البته شرایط خطرناکی بود، اما ورزش مستلزم ریسک است. ریسک کردم و به چیزی که می‌خواستم رسیدم.

قهرمان جهان درباره برنامه‌اش برای آینده، گفت: نمی‌خواهم در حال حاضر به المپیک فکر کنم. اگر نیاز باشد و اگر خوش شانس باشم در بازی‌های المپیک شرکت خواهم کرد. اما از حرفه‌ام ناراضی نیستم. البته دوست دارم قهرمان المپیک شوم. با این حال، حتی اگر این موفقیت سرنوشت من نباشد، ناامید نخواهم شد. در حال حاضر می‌خواهم کنار خانواده باشم و خوب استراحت کنم.

 

قهرمان ۳۵ ساله جهان: سعی می‌کنم تا آخرین لحظه بجنگم/ مقابل کشتی‌گیر ایرانی ریسک کردم

انتهای پیام/


جلال فلاحتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
0
0
همین طور که به فوتبال هزینه می کنید به کشتی هم بها بدهید چون کشتی در طول تاریخ افتخار افرین است من کشتی فرنگی حمید سوریان احد پاساژ علی اشگانی را و افشین بیابانگرد دوست داشت این کشتی گیر باید در گنار تیم باشد جلال فلاحتی
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *