رئیس کل دادگستری خوزستان: بروز هرگونه تخلف در فرایند انتخابات برخورد سریع و قاطع از سوی مراجع قضایی را در پی خواهد داشت

10:09 - 26 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۸۱۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خوزستان: بروز هرگونه تخلف در فرایند انتخابات برخورد سریع و قاطع از سوی مراجع قضایی را در پی خواهد داشت
دومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان خوزستان برگزار شد.

خبرگزاری میزان-رئیس کل دادگستری استان خوزستان در دومین نشست پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی که با حضور فرمانداران، روسای دادگستری دادستان‌ها و هیئت‌های اجرایی در کلیه شهرستان‌های استان برگزارشد،گفت: اجرای قانون و عمل به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری را دو معیار و راهبرد مهم در فرایند انتخابات سال جاری عنوان کرد.

علی دهقانی در ابتدای این نشت که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با محکوم کردن جنایت جنگی و نسل کشی رژیم منحوس صهیونیستی در نوار غزه، گفت: اجرای قانون و عمل به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری دو معیار و راهبرد مهم در فرایند انتخابات سال جاری جهت مشارکت طیف‌های مختلف مردمی است که مجریان و ناظران باید در اجرای دقیق آن ایفا‌ی نقش کنند.

وی با بیان اینکه رویکرد این ستاد پیشگیرانه و در راستای سالم سازی در فرایند انتخابات تلاش می‌کند، افزود: در صورت بروز هرگونه تخلف در فرایند انتخابات برخورد سریع، قاطع و اثرگذار از سوی مراجع قضایی در شعب منتخب صورت می‌پذیرد.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: با توجه به اصلاح قانون انتخابات و اجرای آن در انتخابات سال جاری، هیئت‌های اجرایی از حضور فعال حقوق‌دانان به جهت تفسیر قانون جدید در جلسات بهره‌مند شوند.

وی اجرای برنامه‌های پیشگیری محور را در شهرستان‌ها خواستار شد و افزود: با توجه به تجربیات دوره‌های قبل، تخلفات انتخاباتی احصاء و نسبت به تبین آن در جامعه اقدام شود.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان در ادامه با تاکید بر اینکه فضای مجازی فرصت مناسبی در اختیار نامزد‌ها قرار داده است تا با کمترین هزینه برنامه‌های خود را در اختیار رای دهندگان قرار دهند،گفت: باید مراقب کرد از این بستر در مسیر تخریب و اقدامات غیرقانونی استفاده نشود؛ این فضا به دقت توسط دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و قضایی استان رصد و پایش شود و لازم است فعالان فضای مجازی در تهیه، تدوین و انتشار مطالب، دقت نظر لازم را داشته باشند.

وی گفت: بازرس کل استان خوزستان نیز به صورت ویژه بر استفاده از امکانات عمومی و دولتی و توزیع عادلانه آن نظارت دقیق داشته باشد و موارد تخلف احتمالی را به مرجع قضایی گزارش کند تا بلافاصله در شعب ویژه رسیدگی شود.

صادق جعفری چگینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان نیز با اشاره به برخی بند‌های قانون جدید انتخابات، ویژگی‌های مثبت این قانون را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: پیشگیری از تضیع حقوق عامه و زمینه سازی جهت آزادی مشروع را از مهمترین وظایف دادستانی در انتخابات دانست.

وی در ادامه به برخی مسئولیت‌های ناظران و مسئولان انتخابات اشاره کرد و خواستار افزایش دقت در بررسی تبلیغات زودهنگام نامزدها، نظارت بر فضای مجازی، استفاده از امکانات دولتی و پرهیز از قومگرایی توسط نامزد‌ها شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *