پیام‌های آمریکا درباره گسترش نیافتن دایره جنگ

14:20 - 25 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۷۲۰
پیام‌های آمریکا درباره گسترش نیافتن دایره جنگ
سخنگوی وزارت امور خارجه می‌گوید که پیام‌هایی از سوی آمریکا درباره لزوم عدم گسترش دایره جنگ در منطقه وجود دارد.

خبرگزاری میزان - ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با شبکه المیادین، گفت که دست مقاومت باز است و صهیونیست‌ها باید بدانند که هیچ سناریویی بعید نیست.

کنعانی با اشاره به اینکه اکنون شاهد جنگ نابرابر علیه مردم فلسطین در غزه هستیم، اظهار کرد: این امر بسیار جنایت‌کارانه است؛ ما شاهد نسل‌کشی ملت فلسطین هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه، تاکید کرد: تمام کسانی که پیگیر تحولات رژیم صهیونیستی هستند، می‌گویند که این رژیم بعد از ۷ اکتبر دیگر مثل قبل نخواهد شد؛ دست مقاومت باز است، دست بسته نخواهد ماند و پاسخ‌های پیشگیرانه خواهد داد.

به گفته کنعانی، محور مقاومت محدود به جبهه خاصی نیست و صهیونیست‌ها بدانند که هیچ سناریویی بعید نیست.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها به نیابت از صهیونیست‌ها برای جلوگیری از توسعه دامنه جنگ تلاش می‌کنند، ادامه داد: رژیم صهیونیستی از خطوط قرمز عبور می‌کند و مقاومت واکنشی جدی انجام خواهد داد.

کنعانی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی با هویت فلسطین مشکل دارد نه جنبش حماس، تصریح کرد: مقاومت در منطقه هویت واحدی دارد؛ آمریکایی‌ها به نیابت از رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند که دایره جنگ گسترش نیابد تا اجازه ندهند که طرف‌های حامی آن ها، تحرکاتی انجام دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه، مسئولیت جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی را متوجه آمریکا دانسته و تاکید کرد: آمریکایی‌ها مسئول تجاوز‌های حقوقی صهیونیست‌ها هستند و به روشنی از آن‌ها حمایت می‌کنند.

به گفته کنعانی، رژیم صهیونیستی از خطوط قرمز تجاوز می‌کند و مقاومت پاسخ جدی خواهد داد.

وی با بیان اینکه کوچاندن مردم فلسطین از نوار غزه غیرقابل قبول و در تعارض با قوانین بین‌المللی است، گفت: اگر دشمن از خطوط قرمز عبور کند، مقاومت آماده پاسخ خواهد بود و به کشور‌های منطقه اعلام کرده که باید تصمیم جمعی اتخاذ شود؛ مقاومت قدرت زیادی برای تداوم عملیات برای مدت طولانی دارد.

کنعانی، می‎گوید: مقاومت تاکید کرده که اسرای غیرنظامی را آزاد خواهد کرد، اما در سایه تعرض‌های مداوم امکان اتخاذ این گام وجود ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه هیچ‌گونه ارتباط مستقیم یا غیرمستقیم با آمریکا در خصوص اوضاع کنونی نداریم، اظهار کرد: پیام‌هایی از سوی آمریکا مبنی بر لزوم عدم گسترش دایره جنگ در منطقه وجود دارد و این امر باید عملی شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی، بیان کرد: ما از گسترش دایره جنگ حمایت نمی‌کنیم، صهیونیست‌ها باید خطرات اوضاع را درک کنند و مسئولیت گسترش و توقف جنگ با آن‌ها است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *