ترویج فرهنگ آزادسازی زندانی یکی از راهکار‌های موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی است

14:18 - 25 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۷۰۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
ترویج فرهنگ آزادسازی زندانی یکی از راهکار‌های موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی است
رئیس کل دادگستری چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه ترویج فرهنگ آزادسازی زندانی در جامعه یکی از راهکار‌های موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی است گفت: تحقق این مهم هم کاهش اثرات سوء زندان بر افراد را به دنبال دارد و هم موجب تقویت بنیان‌های خانواده و اشاعه سنت حسنه گذشت در جامعه می‌شود.

خبرگزاری میزان_ محمد رزم در جلسه هم‌اندیشی هیئت امنای ستاد دیه استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: عامل جهت‌بخشیِ رفتار انسان به سمت و سوی نیکوکاری ایمان به خداست و آنچه که ارزش کار فرد را تجلی می‌بخشد نیت خالصانه و رضایت حق تعالی است.

وی افزود: تبلور این صفات نیک اخلاقی در خدمت‌گزاری به مردم و رفع حاجات نیازمندان نهفته است و این مهم همواره از سوی ائمه معصومین (ع) مورد تأکید و سفارش قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری چهارمحال‌وبختیاری به حدیثی از امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: ایشان رفع حاجت یک مسلمان را از هفتاد طواف خانه خدا ارزشمندتر دانسته اند.

وی آزادی و رهاسازی افرادی که به دلیل ارتکاب جرایم غیرعمد و محکومیت‌های مالی در بند حبس گرفتار شده‌اند را یکی از مصادیق بارز رفع گرفتاری و نیازمندی مسلمان دانست و تصریح کرد: تأکیدات مقام معظم رهبری همواره بر حبس‌زدایی و به حداقل رساندن حضور افراد معسر در زندان است و ما در راستای فرمایشات ایشان وظیفه داریم عملکرد خود را برای آزادسازی محکومان جرائم غیرعمد، مضاعف سازیم.

رئیس کل دادگستری چهارمحال‌وبختیاری تأکید کرد: نتیجه آزادسازی زندانی صرفاً به آزادی وی منجر نمی‌شود بلکه باعث می‌شود خانواده فرد زندانی نیز برای ادامه زندگی جان دوباره‌ای بگیرد.

رزم با بیان اینکه دستگاه قضایی استان در کنار ستاد دیه اعمال مجازات‌های جایگزین حبس و تخصیص ارفاقات قانونی به محکومین جرایم مالی و غیرعمد را در دستورکار خود قرار داده است بیان کرد: ترویج فرهنگ آزادسازی زندانی در جامعه یکی از راهکار‌های موثر کاهش آسیب‌های اجتماعی است و تحقق این مهم هم کاهش اثرات سوء زندان بر افراد را به دنبال دارد و هم موجب تقویت بنیان‌های خانواده و اشاعه سنت حسنه گذشت در جامعه می‌شود.

گفتنی است در پایان این جلسه از مدیران و دست اندرکاران برنامه‌های صداوسیمای مرکز استان که در جهت ترویج فرهنگ کمک به آزادسازی زندانیان اهتمام داشته‌اند تجلیل شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *