نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی برگزار شد

12:21 - 25 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۶۸۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی برگزار شد
معاون قضایی رئیس کل و رئیس حوزه ریاست دادگستری کل استان تهران گفت: حفظ و حراست از منابع طبیعی و اراضی ملی از برنامه‌های اساسی شورای حفظ حقوق بیت‌المال است.

خبرگزاری میزان - مرتضی تورک در حاشیه برگزاری نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی گفت: در این نشست، ۶ موضوع از جمله پلاک ۱۷ موسوم به هزاردشت، هاشمک و سرخ چشمه و برخی از اراضی دماوند و کیلان در دستور کار قرار گرفت.

رئیس حوزه ریاست دادگستری کل استان تهران با اشاره به خلع‌ید از اراضی شهرستان دماوند با ورود دستگاه قضا افزود: عزم دستگاه قضایی برخورد با هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز است و در این راستا طی سال‌های گذشته چندین هکتار از اراضی ملی شهرستان دماوند به بیت‌المال بازگشته است.

وی گفت: با توجه به شرایط خوش آب‌وهوایی شهرستان دماوند از دیر باز مورد طمع زمین‌خواران بوده و هست که با توجه به منویات مقام معظم رهبری در راستای مبارزه با زمین‌خواری و دستورالعمل ریاست قوه قضاییه در جلوگیری از تغییر کاربری غیر مجاز و همچنین بخشنامه رئیس کل دادگستری استان تهران، دستگاه قضا با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز برخورد خواهد کرد.

تورک بیان کرد: مهم‌ترین اهداف و دستاورد‌های این نشست پیگیری مصوبات شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی استان تهران، رفع تصرف حریم رودخانه‌ها، مقابله با ساخت و ساز‌های بی‌رویه و غیرقانونی و برخورد قانونی در مقابل ترک فعل مدیران و سهل‌انگاری نسبت به حفظ حقوق بیت‌المال است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *