حمایت متحدان ترامپ از جیم جردن برای ریاست مجلس نمایندگان آمریکا

12:16 - 25 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۶۷۸
حمایت متحدان ترامپ از جیم جردن برای ریاست مجلس نمایندگان آمریکا
رای‌گیری برای انتخاب رئیس بعدی مجلس نمایندگان آمریکا در حالی برگزار می‌شود که این مجلس همچنان شاهد بلاتکلیفی در میان برخی نمایندگان حزب جمهوری‌خواه است.

خبرگزاری میزان - «جیم جردن»، نماینده جمهوری‌خواه اوهایو و نامزد اصلی جمهوری‌خواهان برای ریاست مجلس نمایندگان هنوز با مخالفت تعدادی از هم‌حزبی‌هایش مواجه است. او در تلاش است این افراد را برای رای دادن به او متقاعد کند. 

تا روز دوشنبه، بسیاری از منتقدان پیشین او، از جمله «آن واگنر»، نماینده جمهوری‌خواه ایالت میزوری، و «مایک راجر»، رئیس کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان، اعلام کردند که از جردن حمایت می‌کنند.

با این حال برخی اعضای جمهوری‌خواه با «جردن» بسیار مخالف هستند. بسیاری از جمهوری‌خواهان نماینده مناطقی که به رئیس‌جمهوری «جو بایدن» رای داده‌اند، نیز تردید‌هایی دارند. 

«دان بیکن»، نماینده نبراسکا، از این واقعیت که بسیاری از طرفداران «جردن» به برکناری «کوین مک‌کارتی» رای داده بودند، انتقاد کرد. او همچنین به موضوع جلوگیری از نامزدی «استیو اسکالیس»، رئیس اکثریت مجلس نمایندگان از سوی این افراد، اشاره کرد.

رای‌گیری پیش رو برای انتخاب رئیس مجلس نمایندگان در حالی انجام خواهد شد که این مجلس دومین هفته بدون رئیس را پشت سر می‌گذارد؛ این اتفاق بعد از آن رخ داد که «مت گیتز»، نماینده فلوریدا پیشنهاد کناره‌گیری مک‌کارتی را ارائه کرد و هفت نماینده جمهوری‌خواه و تمامی نمایندگان دموکرات برای برکناری مک‌کارتی از ریاست مجلس نمایندگان به او پیوستند.

«جردن» بعد از نشستی که پشت در‌های بسته بین نمایندگان برگزار شد، گفت که روز سه‌شنبه یک رئیس برای این مجلس انتخاب خواهد شد. انتظار می‌رود رای‌گیری حوالی ظهر (به وقت محلی) برگزار شود.

وضعیت فعلی و بلاتکلیفی در مجلس نمایندگان آمریکا در حالی است که در پی درگیری مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، کنگره امیدوار است بتواند بسته کمکی برای رژیم اشغالگر تصویب کند. جردن گفت که کنگره برای کمک به رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند. بایدن نیز اعلام کرد روز چهارشنبه به اراضی اشغالی می‌رود.

با این حال برخی جمهوری‌خواهان همچنان درباره ریاست «جردن» مردد هستند. 

در همین حال، متحدان نزدیک «دونالد ترامپ» در عرصه‌های سیاسی و رسانه‌ای کارزار‌هایی برای تاثیرگذاری بر جمهوری‌خواهانی را آغاز کرده‌اند که با دیدگاه‌های ترامپ و نامزدی جردن همسویی ندارند. 

به گفته کارشناسان، «جردن» برای به دست آوردن ریاست کنگره به رای مثبت همه هم‌حزبی‌های خود نیاز دارد؛ در جایی که جمهوری‌خواهان برتری عددی کمی در مقایسه با دموکرات‌ها دارند، دموکرات‌ها از «حکیم جفریز»، نامزد خود برای ریاست کنگره حمایت خواهند کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *