آغاز به‎کار یازدهمین دوره بین‌المللی «کمک و حفاظت در برابر سلاح‌ها و سوانح شیمیایی»

13:21 - 23 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۳۱۰
آغاز به‎کار یازدهمین دوره بین‌المللی «کمک و حفاظت در برابر سلاح‌ها و سوانح شیمیایی»
افتتاحیه یازدهمین دوره بین‌المللی «کمک و حفاظت در برابر سلاح‌ها و سوانح شیمیایی» برگزار شد.

خبرگزاری میزان - مراسم افتتاحیه یازدهمین دوره بین‌المللی «کمک و حفاظت در برابر سلاح‌ها و سوانح شیمیایی» با همکاری مرجع ملی کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی وزارت امور خارجه و دبیرخانه سازمان منع سلاح‌های شیمیایی با سخنرانی اسدالله اشراق جهرمی، مدیرکل صلح و امنیت بین‌المللی وزارت امور خارجه در تهران برگزار شد.

مدیرکل صلح و امنیت بین‌المللی وزارت امور خارجه در سخنرانی افتتاحیه با اشاره به راهبرد اصلی جمهوری اسلامی ایران، یعنی ممنوعیت تمامی انواع تسلیحات کشتار جمعی، به تاریخچه رنج‌آور استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط رژیم صدام علیه ایران پرداخت.

مدیرکل صلح و امنیت بین‌المللی همچنین تاکید کرد که جامعه بین‌المللی باید با همکاری و تلاش مشترک، برای منع استفاده و اشاعه سلاح‌های شیمیایی تلاش کند.

اشراق جهرمی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بزرگ‌ترین قربانی سلاح‌های شیمیایی در دوره معاصر است، اظهار کرد: در شرایط جاری نیز هزاران شهید و مصدوم شیمیایی در کشورمان، همچنان از آثار و عوارض سلاح‌های شیمیایی رنج می‌برند.

وی همچنین موانع غیرفنی و تحریم‌های غیرانسانی تحمیلی علیه دارو و درمان مصدومان شیمیایی را تقبیح و محکوم کرد.

یازدهمین دوره بین‌المللی «کمک و حفاظت در برابر سلاح‌ها و سوانح شیمیایی» از تاریخ ۲۳ تا ۲۷ مهرماه در تهران برگزار می‌شود؛ در این دوره، ۲۶ نفر دانش‌پذیر از کشور‌های مختلف شرکت کرده‌اند.

هدف اصلی این دوره، افزایش آگاهی و تسلط کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه صلح و امنیت بین‌المللی در زمینه روش‌های مقابله با خطرات سلاح‌های شیمیایی است.

در این دوره آموزشی که توسط سازمان منع سلاح‌های شیمیایی مستقر در لاهه هلند برگزار می‌شود، اساتید توانمند ایرانی از دانشگاه‌های ایران به‌عنوان مدرسان این دوره مشغول به تدریس مباحث مربوط به حفاظت در برابر سلاح‌های شیمیایی هستند؛ این اساتید با تجربه و دانش خود، به شرکت‌کنندگان در دوره، روش‌ها و استراتژی‌های مقابله با سلاح‌های شیمیایی را آموزش می‌دهند.

برگزاری این دوره آموزشی فرصتی مناسب برای تقویت همکاری‌های بین‌المللی در حوزه صلح و امنیت و ارتقا دانش و توانمندی کارشناسان فعال در این زمینه است؛ این دوره علاوه بر ارائه محتوای تخصصی، فرصتی مناسب برای تبادل نظر و تجربیات بین شرکت‌کنندگان را فراهم می‌کند و یک گام مهم در جهت تقویت امنیت بین‌المللی و پیشگیری از استفاده از سلاح‌های شیمیایی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *