گفت‌وگو|

مدال‌آوری ایزدیار در جاکارتا اتفاقی نبود/ پاراشنا را با خاک یکسان کرده‌اند

8:50 - 23 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۲۱۷
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
مدال‌آوری ایزدیار در جاکارتا اتفاقی نبود/ پاراشنا را با خاک یکسان کرده‌اند
مسئول کمیته پاراشنای خراسان رضوی از عملکرد انجمن پاراشنا و سرمربی تیم ملی به شدت انتقاد کرد.

خبرگزاری میزان - علیرضا ایزدی، سرمربی تیم ملی پاراشنا چندی قبل در گفت‌وگویی، پیرامون احتمال تکرار مدال‌آوری قابل توجه شاهین ایزدیار، ملی‌پوش این رشته بازی‌های پاراآسیایی هانگژو گفته بود: کسب ۶ مدال طلا و یک نقره توسط شاهین ایزدیار در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا یک اتفاق بود و تکرار آن غیرمنطقی و دور از ذهن است.

این اظهار نظر، واکنش‌های مختلفی را به دنبال داشت. مجید غفاریان، مسئول کمیته پاراشنای خراسان رضوی و از پیشکسوتان این رشته در گفت‌وگو با میزان، در این باره گفت: اخیراً اظهار نظر‌هایی مبنی بر اتفاقی یا شانسی بودن کسب ۶ مدال طلا و یک نقره در مسابقات پاراشنا در دوره قبل بازی‌های پارآسیایی (جاکارتا) از سوی سرمربی پاراشنا که نه تجربه کافی را در این زمینه داشته و نه در کارنامه ورزشی  خود سابقه پرورش حتی یک قهرمان مدال آور در سطح بین المللی را دارد، مطرح می‌شود که نشان از نابخردانه و احتمالاً مغرضانه بودن سخنان او دارد، زیرا در دنیای ورزش قهرمانی می‌توان یک مدال را اتفاقی گرفت، اما ۶ مدال طلا را هیچ‌وقت  اتفاقی نمی‌توان کسب کرد.

وی ادامه داد: کسب ۶ مدال طلا در آن دوره از مسابقات صرفا نتیجه برنامه‌ریزی دقیق و تمرین زیر نظر مربی توانمند بوده است و تکرار این موفقیت در صورت انتخاب و جایگزینی یک مربی کار آزموده و با تدبیر که دانش و تجربه لازم را داشته  باشد، همراه با برنامه ریزی دقیق و منسجم امکان پذیر است.

مسئول کمیته پاراشنای خراسان رضوی گفت: متاسفانه انجمن پاراشنا در چندسال گذشته با اشتباهات زیاد و انتخاب سرمربی بی‌تجربه، که بارزترین خلاقیت و هنرش رکوردسازی با توسل به تغییر در کلاس‌بندی‌ها بوده و مدعی غیرقابل تکرار بودن مدال‌آوری در حد بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا است، این رشته را با خاک یکسان کرده است؛ چرا که عنوان غیرقابل تکرار بودن کسب ۶ مدال طلا نشان از خودباختن و قبول شکست قبل از مسابقات بوده و به نوعی خودزنی است و موجب از دست دادن روحیه ورزشکاران مدال‌آور خواهد شد. البته از مربی‌ای که تا به حال نتوانسته یک ورزشکار ملی‌پوش مدال‌آور در سطح بین‌المللی تربیت کند و با جداکردن شاهین ایزدیار از مربی شایسته و کاربلد، باعث پسرفت او شد، بیشتر از این توقعی نیست.

غفاریان عنوان کرد: واقعیت این است که مربی دارای دانش و علم در پاراشنا را از شاهین ایزدیار جدا کردند و با مدیریت و برنامه‌ریزی اشتباه، شاهین و دیگر شناگران را نابود کردند. شما می‌توانید رکورد‌های ایزدیار در جاکارتا و قبل آن را با مسابقات بعدی وی در تورنمنت بین‌المللی ایتالیا، کشور‌های اسلامی ترکیه و مسابقات قهرمانی جهان منچستر و قهرمانی کشور در سال ۱۴۰۲ مقایسه کنید. ملاک پیشرفت یک شناگر  رکورد آن است، نه حریفان خیالی دوستان که بدینوسیله عملکرد خود را توجیه می‌کنند.

وی در پایان گفت: با توجه به عدم برنامه ریزی و مدیریت صحیح سرمربی و ناکاربلدی مربیان فعلی تیم ملی، شاهین ایزدیار دچار افت شده و همین عوامل سبب شده که از مدال‌های پاراآسیایی جدید نیز دور بماند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *