دیدار امیرعبداللهیان با همتای قطری خود

22:11 - 22 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۲۱۴
دیدار امیرعبداللهیان با همتای قطری خود
وزیر امور خارجه کشورمان با همتای قطری خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری میزان -  حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اهمیت و حساسیت تحولات جاری در فلسطین و جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی در غزه، از حمایت قوی قطر از فلسطین در تحولات جاری تشکر کرد.

وی درباره تحولات جاری فلسطین، اظهار کرد: موضوع پیش روی ما موضوع، کشتار روزمره شهروندان فلسطینی در غزه است؛ اینکه رژیم صهیونیستی روزانه چند صد فلسطینی را به شهادت برساند، قابل تحمل نیست و این جنایت جنگی و همچنین محاصره انسانی غزه و قطع آب و غذا و دارو باید پایان داده شود.
 
امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه این حجم از کشتار مردم فلسطین روزانه توسط رژیم صهیونیستی رخ می‌دهد، گفت: در این شرایط، دولت آمریکا از دیگران دعوت به خویشتنداری می‌کند و در عین حال حمایت‌های نظامی و همه‌جانبه خود را به رژیم جنایت‌کار صهیونیستی افزایش داده است.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در صورت ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم و شهروندان فلسطین، هیچ‌کس نمی‌تواند تضمین کند که شرایط در منطقه به همین شکل باقی بماند.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر نیز با اشاره به اتفاقات جاری فلسطین، مشورت‌های میان ۲ کشور را حائز اهمیت دانست و گفت: ادامه این وضعیت و حملات اسرائیل علیه غزه و مردم فلسطین نگران‌کننده است. 

وی مسئله فلسطین را مسئله همه جهان اسلام توصیف کرد و موضع کشور‌های منطقه در قبال حمایت از ملت فلسطین را متحد و منسجم دانست.

امیرعبداللهیان به‌منظور دیدار و گفت‌وگو با مقام‌های دولت قطر در خصوص مسائل مورد علاقه دوجانبه و منطقه‌ای به‌ویژه تحولات فلسطین و غزه، دقایقی پیش وارد دوحه، پایتخت قطر شد.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *