نویسنده کتاب «سخت‌تر از سنگ»: کودکی من در آرزوی داشتن امکانات اولیه گذشت

19:11 - 22 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۲۰۰
نویسنده کتاب «سخت‌تر از سنگ»: کودکی من در آرزوی داشتن امکانات اولیه گذشت
نویسنده کتاب «سخت‌تر از سنگ» ضمن اشاره به کمبودهایی که طی دوران کودکی با آن مواجه بوده است، از داشتن امید برای رسیدن به آرزوها برای جوانان گفت. 

خبرگزاری میزان - آیین رونمایی از کتاب «سخت‌تر از سنگ» صبح امروز شنبه ۲۲ مهرماه با حضور وحید و حمید شاهی مریدی و جمعی اهالی رسانه و هنر در سالن دو سینما تیراژه ۲ برگزار شد.  

نویسنده کتاب «سخت‌تر از سنگ» درباره چگونگی نگارش این کتاب اظهار کرد: از زمانی که خود را شناختم تا رسیدن به اکتشاف معادن را در این کتاب نوشتم. «سخت‌تر از سنگ» کتابی صادقانه از زندگی من است این کتاب را نوشتم تا انگیزه‌ای برای برای مخاطبان نوجوان ایرانی ایجاد کنم.  

شاهی مریدی ضمن اشاره به سختی‌ها و چالش‌هایی که در زندگی شخصی خود تجربه کرده است، گفت: آرزوی داشتن چیزهایی را داشتم که بسیار ساده و از طرفی برای یک زندگی معمولی حیاتی بودند. داشتن یخچال، سرویس بهداشتی، تلویزیون و خیلی چیزهای دیگر که در یک زندگی عادی اصلا به چشم نمی‌آید، برای من یک آرزو بود. می‌دانم که شاید برای برخی این صحبت‌های من خنده‌دار باشد اما کودکی من در آرزوی داشتن این نوع وسائل و امکانات اولیه گذشت. همیشه از کودکی به این موضوع فکر می‌کردم که کاری کنم تا از این وضعیت رها شوم. من در نوجوانی برای رسیدن به یک زندگی عادی تلاش کردم.  

نویسنده کتاب «سخت‌تر از سنگ» در ادامه و با اشاره به کار در معدن افزود: برای کار در معدن باید اشتیاق سوزان داشته باشید. خیلی از مسئولان و مدیران وقتی به بیابان پای می‌گذارند پا به فرار گذاشته و طاقت نمی‌آورند، اما من این اشتیاق سوزان را داشتم و گرمای سرسخت بیابان را به جان خریدم تا بتوانم پیشرفت کنم و به آنچه آرزویش را داشتم برسم.  

این نویسنده از کشف بیش از ۴۰۰ معدن توسط خودش خبر داد و اظهار کرد: تاکنون و به شخصه بیش از ۴۰۰ معدن در کشور کشف کرده‌ام و تمام سنگ‌ها و کانی‌های فلزی را که در سطح کشور وجود دارد، به خوبی می‌شناسم.  

وی ادامه داد: کتاب «طرح جامع معدن و معدن‌نگاری» را برای کمک به دانشجویان به نگارش در آوردم تا بتواند راهنمای خوبی برای دانشجویان باشد تا به شناخت بهتری از معدن و سنگ‌های ایران برسند.  

شاهی مریدی در پایان ضمن اشاره به موضوع ایجاد انگیزه برای نوجوانان ایران گفت: جوانان باید پتانسیل‌های خود را کشف کنند و در راستای آن قدم بردارند. جوانان و نوجوانان آستین‌هایشان را بالا زده و شروع کنند، من هم تمام تلاش خود را می‌کنم که به آن‌ها کمک کنم. سعی می‌کنم در ادامه زندگی خودم و تا حد امکان به نوجوان‌هایی که می‌خواهند در فضای کاری ما فعالیت کنند، کمک کنم و امیدوارم این جوانان و نوجوانان علاقه‌مند در آینده به الگویی برای نسل بعدی خود بدل شوند.  

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *