استفاده از سگ‌های مهاجم در زندان‌های آمریکا؛ معلولیت دائمی در میان برخی قربانیان حملات

14:47 - 21 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۰۱۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
استفاده از سگ‌های مهاجم در زندان‌های آمریکا؛ معلولیت دائمی در میان برخی قربانیان حملات
افراد محبوس در زندان‌های آمریکا در یک دوره شش ساله شاهد ۲۹۵ حادثه حمله سگ‌های مهاجم زندان‌بان‌ها بوده‌اند.

خبرگزاری میزان - تحقیقات «اینسایدر» نشان می‌دهد که نگهبانان زندان‌های آمریکا طی شش سال گذشته از سگ‌ها برای حمله به حدود ۳۰۰ نفر در زندان‌های دولتی استفاده کرده‌اند.

این حملات باعث شده بسیاری از قربانیان با معلولیت‌های دائمی روبرو شوند.

«اینسایدر» از سوابق عمومی، اسناد دادگاه، سوابق پزشکی و مصاحبه با ده‌ها نفر از قربانیان حمله سگ‌های زندان‌بان‌ها برای مستندسازی دست‌کم ۲۹۵ حادثه استفاده کرده است.

در این حوادث «سگ‌های آموزش دیده برای حمله» به افراد زندانی طی دوره شش ساله ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ حمله کرده‌اند.

«اینسایدر» دریافت که در آن دوره، زندان‌بان‌ها از سگ‌های مهاجم علیه افرادی که در حداقل ۲۳ زندان در هشت ایالت زندانی بودند، استفاده کردند. 

ویرجینیا با ۲۷۱ مورد از ۲۹۵ حمله ثبت شده، بیشترین آمار استفاده از سگ‌های مهاجم را به خود اختصاص داده است.

در شش زندان با امنیت بالا در این ایالت، سگ‌های آموزش‌دیده برای حمله علیه افراد زندانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مقام‎های زندان‌ها مدعی هستند که سگ‌های مهاجم آموزش‌دیده برای حمله، زندان‌ها را ایمن‌تر می‌کنند، اما هیچ مطالعه‌ای این ادعا را تایید نمی‌کند. 

این سگ‌ها به قدری وحشی هستند که بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ دست‌کم ۱۳ بار افسران یا سایر کارکنان زندان‌ها را نیز مورد حمله قرار داده و گاهی باعث جراحات آن‌قدر شدید شده‌اند که نیاز به جراحی اورژانسی بوده است.

یک کارشناس درباره این سگ‌ها، گفت: این سگ‌ها مانند یک اسحله پر از گلوله هستند.

«برایان میچل»، افسر سابق یکی از زندان‌های ویرجینیا، گفت که استفاده از سگ‌های مهاجم در داخل فضا‌های شلوغ و محدود موجود در زندان‌های آمریکا برای همه کسانی که در آنجا محبوس بوده و یا کار می‌کنند، خطرناک است.

به گفته وی، صرفا مشاهده حمله یک سگ می‌تواند به ترس شدید و پایدار برای افراد زندانی منجر شود. 

قربانیان حملات سگ‌های مهاجم نه تنها دچار ترس، بلکه دچار جراحات عمیق و آسیب‌ها به ماهیچه‌ها، اعصاب و استخوان‌ها بر اثر فشار گاز گرفتن سگ می‌شوند. گاز برخی از این سگ‌ها حتی می‌تواند ورق فلز را سوراخ کند.

در پی حمله این سگ‌ها تعدادی از قربانیان برای همیشه با معلولیت روبرو شده‌اند.

سوابق پزشکی نشان داد که در دست‌کم ۱۸ حادثه، قربانیان گازگرفتگی در ویرجینیا به طوری زخمی شده بودند که مقام‎های زندان‌ها مجبور شدند آن‌ها را برای مداوا به بیمارستان‌های خارج از زندان منتقل کنند.

بسیاری از قربانیان از ناحیه گردن، سر، یا نیم‌تنه بالا گاز گرفته شده بودند؛ بخش‌هایی از بدن که نشان می‌دهد ممکن است این افراد هنگام حمله سگ‌ها، بر روی زمین قرار داده شده بودند. چندین قربانی گفته‎اند که وقتی به آن‌ها حمله شد، روی زمین با دستبند یا پابند قرار داده شده بودند.

«اینسایدر» دست‌کم هشت زندانی سیاه‌پوست را شناسایی کرد که می‌گفتند نگهبانان زندان آن‌ها را در زمان حمله سگ‌ها با عبارات نژادپرستانه خطاب قرار می‌دادند.

تحقیقات یک آژانس دولتی ایالتی نشان می‌دهد که افسران نگهبان در زندان «والن ریج» ویرجینیا از توهین‌های نژادپرستانه علیه زندانیان استفاده کرده و آن‌ها را با آهنگ‌هایی درباره «لینچ کردن» مورد تمسخر قرار داده‌اند.

در یکی از این موارد یک زندان‌بان به یک زندانی سیاه‌پوست، گفته بود: تو در جای اشتباهی قرار داری؛ اینجا کشور سفیدپوستان است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *