تعلیق روسیه توسط کمیته بین‌المللی المپیک

9:45 - 21 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۸۹۷۱
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
تعلیق روسیه توسط کمیته بین‌المللی المپیک
کمیته بین‌المللی المپیک، کشور روسیه را «تا اطلاع ثانوی» تعلیق کرد.

خبرگزاری میزان - کمیته بین‌المللی المپیک، روسیه را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرده است، اما این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که در زمان لازم در مورد پذیرش روس‌ها در المپیک تصمیم بگیرد.

‏IOC کمیته المپیک روسیه را به دلیل گنجاندن سازمان‌های ورزشی از مناطق جدید در ROC تعلیق کرد.

‏کمیته بین‌المللی المپیک عضویت کمیته المپیک روسیه در این انجمن به دلیل گنجاندن سازمان‌های ورزشی منطقه‌ای برخی مناطق به حالت تعلیق درآورد. مقامات المپیک این اقدام را "نقض تمامیت ارضی اوکراین" خواندند.

با وجود این، کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد که هنوز تصمیمی برای حضور ورزشکاران در المپیک آتی ۲۰۲۴ پاریس گرفته نشده است و در زمان مناسبی خبر آن منتشر خواهد شد. IOC مشخص نکرد که این زمان چه زمانی فرا خواهد رسید.

پیش از این، این سازمان ورزشکاران روسیه را از شرکت در المپیک جوانان کره جنوبی حتی در وضعیت بی طرف منع کرده بود. اما این تأثیری بر پذیرش شخصی ورزشکاران در بازی‌های المپیک نخواهد داشت.

در همین راستا مارک آدامز سخنگوی کمیته بین المللی المپیک گفت: تصمیم در مورد پذیرش ورزشکاران روسی برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ نزدیک  به مسابقات نهایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما همیشه می‌گفتیم زمانی که نزدیکتر به بازی‌های المپیک شویم این کار را انجام خواهیم داد. نمی‌توانم تاریخ مشخصی را اعلام کنم. با نزدیک شدن به المپیک، وضعیت روشن‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *