خزاعی از عملکرد سازمان سینمایی در حوزه کودک انتقاد کرد

15:58 - 20 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۸۹۳۴
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خزاعی از عملکرد سازمان سینمایی در حوزه کودک انتقاد کرد
رئیس سازمان سینمایی حمایت از تولید آثار سینمایی برای کودکان و نوجوانان را مهم‌ترین کار سازمان سینمایی دانست که باید جدی‌تر به آن پرداخته شود، چراکه نیاز جامعه و ضرورت حوزه کودک و نوجوان است و امروز خلاء فیلم کودک و نوجوان در سینما‌ها کاملاً مشهود است.

خبرگزاری میزان _ محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در نشست با مهمانان خارجی، داوران و جمعی از هنرمندان حاضر در سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با اشاره به لزوم تقویت سینمای کودک و نوجوان از راه‌اندازی چند طرح در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: حمایت ما در زمینه سینمای کودک و نوجوان، به صورت‌های مختلف خواهد بود که مهم‌ترین آن تولید است که باید جدی‌تر به آن پرداخته شود، چراکه نیاز جامعه و ضرورت حوزه کودک و نوجوان است و امروز خلاء فیلم کودک و نوجوان در سینما‌ها کاملاً مشهود است.

وی ادامه داد: فارغ از دو فیلم پرفروش امسال سینمای ایران، رکورد فروش سال گذشته مربوط به فیلم‌های انیمیشن است و همین الآن فیلم «بچه زرنگ» درحال زدنِ رکورد اقتصادی خوبی است.

خزاعی گفت: ما نیاز به تحول در حوزه سینمای کودک و نوجوان داریم. کودکان و نوجوانان در هر سرزمین امید فردای آن کشور هستند.

به گفته وی، حل مشکل سینمای کودک و نوجوان نیاز به همگرایی و جدیت و فعالیت جهادی دارد.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به این نکته که سالانه هزاران محصول در جهان در حال تولید است، عنوان کرد: ما با تعداد اندک تولید نمی‌توانیم به مقابله به محصولات مخرب برویم.

وی اضافه‌ کرد: سینمای کودک و نوجوان جدای از سرگرمی و آموزش و تعلیم و تربیت باید افق‌های آینده را برای کودکان سرزمین‌مان طراحی و ترسیم کند. امروز پرداختن به سینمای کودک و نوجوان یک ضرورت است. 
در ادامه مونیکا واهی، از داوران بخش بین‌الملل گفت: ما در عصری زندگی می‌کنیم که نیاز به داشتن صبر و تحمل است و زمانی که از کودکان حرف می‌زنیم، صبر و رواداری اولین نکته‌ای است که به آن توجه می‌کنیم. 
وی افزود: زمانی که از فیلم کودکان و نوجوانان حرف می‌زنیم یا هنگامی که ما به عنوان داور در جشنواره‌های مربوط به کودکان شرکت می‌کنیم، خود را سربازان صلح می‌دانیم. آنچه که مرز ندارد، صلح است که همیشه در قلب ما بوده و آن را از کودکان می‌آموزیم.

در ادامه این دیدار هوانگ جان، دیگر داور بخش بین‌الملل از کشور چین گفت: همان‌طور که می‌دانید چین و ایران دو کشور با تمدن کهن هستند که همواره در طول تاریخ، دوست و همراه یکدیگر بودند. این دو کشور دارای جهان‌بینی و ایدئولوژی‌های مشترک هستند.

وی ضمن تشکر از مسئولان جشنواره که فرصت خوبی را ایجاد کردند تا درباره کودکان که آینده‌سازان جهان هستند صحبت شود، گفت: فیلم یک پل زیبا برای اهدافی است که می‌خواهیم به آن دست یابیم و باعث می‌شود که به درک مشترک رسیده و مفاهیم فرهنگی را به یکدیگر منتقل کنیم.

هوانگ جان ادامه داد: برای بچه‌ها است که ما امشب در کنار یکدیگر قرار گرفته‌ایم و آن‌ها هستند که جهان فردا را می‌سازند. در کشور چین، فستیوال کودک برگزار می‌شود و من امیدوارم که افراد این جمع در آنجا حضور داشته باشد.

یرژی موشکوویچ داور اهل کشور لهستان نیز گفت: جشنواره فیلم محفلی است برای جشن گرفتن سینما.

شداد دیگر داور جشنواره گفت: سینما حال اکنون ما را در جهان اسلام نشان می‌دهد و این مسئله را در فیلم‌های جشنواره شاهد بودیم. در این برهه حساس زمانی، ایران باز هم ثابت کرد کشوری است که می‌تواند فرهنگ‌های مختلف را با هم آشنا کند.

وی افزود: این جشنواره سال به سال بهتر و حرفه‌ای‌تر برگزار می‌شود و در کنار معرفی فرهنگ‌های مختلف، نمایی دیگر از شهر توریستی اصفهان را به مهمانان نشان می‌دهد. امیدوارم سال دیگر باز هم در این شهر که مانند شهر خودم است، شما را ببینم. امیدوارم ایران همیشه برقرار باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *