گفت‌وگو|

بیاتی‌نیا: استقلال را باید دوباره ساخت/ امیدوارم فوتبال ایران از این بدتر و خراب‌تر نشود

0:15 - 21 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۸۷۹۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
بیاتی‌نیا: استقلال را باید دوباره ساخت/ امیدوارم فوتبال ایران از این بدتر و خراب‌تر نشود
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: اگر بخواهیم استقلال را درست کنیم، باید همه مشکلات را از بین ببریم و دوباره از اول ساختارش را بسازیم.

خبرگزاری میزان - محسن بیاتی‌نیا در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی تیم فوتبال استقلال مقابل مس رفسنجان در هفته هفتم لیگ برتر، گفت: به خاطر تعطیلی‌هایی که در لیگ بوجود آمد، بازی استقلال و مس رفسنجان هم کیفیت آنچنانی نداشت. در دقایقی مس تیم برتر میدان بود و دقایقی هم استقلال در حمله خوب عمل کرد. در نهایت هم استقلال توانست ۳ امتیاز مهم این بازی را از آن خود کند.

وی افزود: بعد از این همه وقفه در مسابقات لیگ برتر نمی‌توان عیار بازی‌ها را به خوبی سنجید و مربیان فقط می‌توانند بازیکنان را در آمادگی نگه دارند تا مصدوم نشوند. پس باید خدا را شکر کنند که با کسب این نتایج، بازیکنی از استقلال با آسیب‌دیدگی مواجه نشده است.

*فوتبال ایران باید همان کاری که همه دنیا می‌کنند را انجام دهد

کارشناس فوتبال در مورد آسیب‌دیدگی بازیکنان در شرایط فعلی لیگ برتر، عنوان کرد: در فوتبال دنیا اصلاً این مواردی که فوتبال ایران وجود دارد را نمی‌بینیم که لیگ‌شان اینقدر تعطیلی داشته باشد، چون بازیکن فرسوده می‌شود. بازیکنان باید در یک مقطع زمانی تمرین کنند، در یک مقطع استراحت و در یک دوره‌ای هم مسابقه بدهند. اگر هر کدام از این موارد زیاد از حد پیش برود، فرسایشی خواهد شد و فرسایش باعث مصدومیت می‌شود.

پیشکسوت فوتبال ادامه داد: هر کشوری که تیم ملی فوتبال دارد، مگر لیگ خودش را تعطیل می‌کند؟ چرا صورت مسئله را پاک می‌کنند؟ در حالی که باید یک راه حل برای تعطیل نکردن لیگ پیدا کرد. فوتبال ایران باید همان کاری که همه دنیا می‌کنند را انجام دهد و آن هم برنامه‌ریزی است.

*هم قانون گذاشته‌اند، هم راهی برای دور زدنش

بیاتی‌نیا در خصوص مشکلات باشگاه استقلال، گفت: مشکلات استقلال برای امروز، دیروز و چند روز پیش نیست، برای فردا و پس فردا و روزهای بعد هم نیست و این مشکلات کماکان در استقلال وجود دارد و باقی می‌ماند. اگر بخواهیم تمام مشکلات را حل کنیم؛ باید ابتدا برگردیم و از اول همه مشکلات را از بین ببریم و دوباره ساختارش را درست کنیم. اگر هر بار فردی بیاید خرابه را ترمیم کند و بند بزند، چیزی درست نمی‌شود و فقط وقت را هدر می‌دهد. این داستان فوتبال ماست، هنوز یادمان نرفته که لیست اسامی تیم فوتبال استقلال برای جام باشگاه‌ها ارسال نشد و از آسیا کنار گذاشته شدیم. هم اکنون نیز فوتبال‌مان با این شرایط غریبه نیست، اما امیدوارم بدتر و خراب‌تر از این نشود.

این پیشکسوت فوتبال درباره عدم رعایت قانون سقف قراردادها که منتج به کسر امتیاز از تیم‌های لیگ برتری شده، خاطرنشان کرد: اگر قراردادی را سقف می‌گذارند همه باشگاه‌ها باید رعایت کنند. اگر رعایت نمی‌کنند نباید این قانون را وضع کنند. مگر می‌شود قانون سقف قرارداد را گذاشته‌اند و باشگاه‌ها از سقف تجاوز می‌کنند، سپس از تیم‌های خاطی امتیاز کسر می‌شود. قانون را گذاشته‌اند و راه برای دور زدنش هم گذاشته‌اند! زمانی هم که باشگاه‌ها قانون را دور زدند، نمی‌دانند چه کارهایی باید با خاطیان انجام بدهند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *