سردرگمی در میان جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا

14:01 - 19 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۸۷۹۲
سردرگمی در میان جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا
قانون‌گذاران مجلس نمایندگان آمریکا عنوان کردند که هیچ یک از ۲ گزینه اصلی این حزب از مزیت آشکاری برای جلب آرا برخوردار نیستند.

خبرگزاری میزان - جمهوری‌خواهانی که مجلس نمایندگان آمریکا را کنترل می‌کنند، روز سه‌شنبه (به وقت محلی) شاهد سخنرانی «استیو اسکالیز» و «جیم جردن» بودند.

قانونگذاران در حال خروج از یک نشست، گفته‎اند که نه «اسکالیس»، رئیس اکثریت مجلس نمایندگان و نه «جردن» که ریاست کمیته قضایی را بر عهده دارد، از مزیت آشکاری برای جلب آرا برخوردار نبوده‌اند.

«مایک گارسیا»، یکی از قانون‌گذاران، می‎گوید: ما ۲ گزینه در حزب خود داریم؛ آن‌ها دیدگاه‌های خوبی درباره اینکه حزب باید به کدام سمت پیش برود، دارند.

اما قبل از رای دادن به یک نامزد در روز چهارشنبه، جمهوری‌خواهان باید تصمیم بگیرند که آیا اختلافات داخلی را پشت در‌های بسته کنار خواهند گذاشت یا اینکه سرنوشت رئیس منتخب بعدی نیز مانند «کوین مک‌کارتی» خواهد بود.

هر نامزد برای پیروزی باید ۲۱۷ رای جمهوری‌خواهان را کسب کنند.

جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا ۲۲۱ کرسی و دموکرات‌ها ۲۱۲ کرسی در اختیار دارند.

اختلاف در میان جمهوری‌خواهان نگرانی‌هایی را برای این حزب ایجاد کرده و نگرانی آنها این است که هیچ یک از نامزد‌ها نتوانند از حمایت کافی برای انتخاب شدن به‌عنوان رئیس در دور اول رای‌گیری برخوردار شوند. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *