گمانه‌زنی‌ها درباره بازگشت مک‌کارتی به ریاست مجلس نمایندگان

14:57 - 18 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۸۶۱۲
گمانه‌زنی‌ها درباره بازگشت مک‌کارتی به ریاست مجلس نمایندگان
اظهارات کوین مک‌کارتی در نشست جمهوری‌خواهان باعث برانگیخته شدن گمانه‌زنی‌ها درباره بازگشت احتمالی وی به ریاست مجلس نمایندگان شده است.

خبرگزاری میزان - جمهوری‌خواهان هیچ ایده روشنی ندارند که رئیس بعدی مجلس نمایندگان آمریکا چه کسی خواهد بود. 

به گفته کارشناسان، این موضوع خلاء قدرت بی‌سابقه‌ای را در کنگره ایجاد کرده و توانایی آمریکا را برای واکنش سریع به مشکلات داخلی و خارجی به شدت محدود می‌کند.

روز دوشنبه، «کوین مک‌کارتی»، رئیس برکنار شده مجلس نمایندگان به سرعت از خالی بودن جایگاه ریاست استفاده کرده و از دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل واکنشش به تحولات رژیم صهیونیستی انتقاد و سعی کرد خود را به‌عنوان یک رئیس جمهوری‌خواه بالفعل برای این مجلس معرفی کند.

کارشناسان می‌گویند اصلا مشخص نیست که آیا مک‌کارتی می‌تواند به طور جدی به ریاست بازگردد یا اینکه یکی از جمهوری‌خواهان دیگری که به دنبال این سمت هستند، یعنی «استیو اسکالیز» یا «جیم جردن»، می‌تواند به‌عنوان رئیس مجلس نمایندگان انتخاب شود.

جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان روز دوشنبه (به وقت محلی) بدون اینکه مسیر روشنی برای پیش رو داشته باشند، برای ساعت‌ها پشت در‌های بسته ملاقات کردند. 

مک‌کارتی در اظهاراتش گفته بود: چه من رئیس باشم و چه نباشم می‌توانم در هر سمتی که هستم، مدیریت خود را انجام دهم.

تحولات مجلس نمایندگان، کنگره آمریکا را در یک لحظه بحرانی بر سر دوراهی قرار می‌دهد. این اولین بار در تاریخ است که رئیس مجلس نمایندگان از قدرت کنار گذاشته می‌شود.

«مایکل مک‌کال»، نماینده جمهوری‌خواه ایالت تگزاس که ریاست روابط خارجی مجلس نمایندگان را برعهده دارد، در این نشست گفت: جهان در حال تماشا است. آن‌ها شاهد یک دموکراسی ناکارآمد هستند.

جمهوری‌خواهان در نظر دارند در روز چهارشنبه، ابتدا در رای‌گیری خصوصی و بعدا در صحن مجلس نمایندگان رای‌گیری را برای انتخاب رئیس این حزب برگزار کنند.

به گفته تحلیلگران، به نظر می‌رسد که نه اسکالیس، رئیس اکثریت جمهوری‌خواهان که رتبه دوم این حزب در مجلس نمایندگان است، و نه جردن، که رئیس کمیته قضایی و مورد حمایت «دونالد ترامپ» است، آرای لازم را کسب نخواهند کرد. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *