رئیس دادگستری و دادستان جدید شهرستان‌های مُهر و لامرد معرفی شدند

10:13 - 18 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۸۵۱۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس دادگستری و دادستان جدید شهرستان‌های مُهر و لامرد معرفی شدند
رئیس کل دادگستری فارس با هدف معرفی رئیس و دادستان حوزه‌های قضایی شهرستان لامرد و مُهر و بازدید از سه حوزه قضایی به جنوب استان سفر کرد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در جمع مردم و مسئولان شهرستان مُهر با بیان اینکه انقلاب اسلامی به ما امکان خدمت به مردم و جایگاه کارگزاران این نظام را عطا کرده است، گفت: باید از این فرصت ایجاد شده در مسیر خدمت به مردم استفاده کنیم.

وی افزود: باید در این مسند و جایگاه خطیر قضاوت تلاش کنیم ضمن اجرای عدالت، نگاه خود را معطوف به برخورد‌های با حُسن اخلاق با مردم و تکریم مراجعان کنیم.

رئیس کل دادگستری استان فارس ضمن توصیه به رئیس و دادستان جدید حوزه قضایی شهرستان مُهر بر اجرای برنامه‌های عملیاتی ابلاغی در حوزه قضایی تأکید و خاطرنشان کرد: انتظارات مدیریت قضایی استان در قالب برنامه‌های عملیاتی سالانه با استناد به اسناد بالادستی و سند تحول قوه قضاییه تنظم شده است و مبنای کار در همه حوزه‌های قضایی است.

وی یکی از مهمترین موارد یادشده در سند تحول و برنامه‌های اجرایی دادگستری فارس را توجه به کاهش اوقات رسیدگی خواند و تصریح کرد: هرچقدر زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی کوتاه‌تر باشد و مردم به‌عنوان طرفین پرونده در زمان کوتاه تری به حقوق قانونی خود دست یابند، زمینه رضایت‌مندی، تکریم واقعی و عملی مراجعان بیشتر فراهم می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های اقتصادی فراوان در شهرستان‌های مُهر و لامرد، پیش‌بینی شرط داوری در قرارداد‌ها و همچنین هدایت پرونده‌های حقوقی و اختلافی به سمت و سوی داوری را زمینه‌ساز حل فصل و فصل خصومت در دعاوی خواند و به مسئولان جدید حوزه‌های قضایی جنوب استان تأکید کرد: زمینه‌ساز توسعه هرچه بیشتر داوری و رفع اختلافات با استفاده از ظرفیت‌های قانونی باشند.

رضای خداوند در گرو خدمت صادقانه به مردم است

رئیس کل دادگستری استان فارس در جلسه تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان لامرد نیز با اشاره به اینکه کار‌ها و عملکرد امروز ما زیر ذره‌بین قضاوت‌های مردم قرار دارد، گفت: گفتار، کردار و موضع‌گیری ما باید برای رضای خداوند و در مسیر اهداف شهدا باشد.

وی انجام کار را برای رضای خدا و گام برداشتن در مسیر شهدا را مصداق واقعی مدیر شایسته نظام دانست و تصریح کرد: رضای خداوند در گرو خدمت صادقانه به مردم است و شهدای این مرز و بوم نیز با همین هدف قدم در راه دفاع از مرز و بوم و میهن اسلامی گذاشتند تا امروز ما در جایگاه کارگزاران و خدمت گزاران این نظام، انقلابی و جهادی کار و خدمت کنیم.

رئیس کل دادگستری فارس تأکید کرد: نگاه و رویکرد توسعه‌ای مردم و مسئولان در شهرستان‌های لامرد و مُهر باید نسبت به ده سال آینده باشد چرا که با ظرفیت‌های موجود منطقه جنوب استان، این شهرستان‌ها می‌توانند آینده استان فارس در زمینه توسعه و جهش اقتصادی را رقم بزنند.

حجت‌‎الاسلام والمسلمین موسوی از رئیس و دادستان حوزه‌های قضایی لامرد و مُهر خواست در همین در راستا و با توجه به منویات رهبری در خصوص رشد تولید و رفع موانع از سر راه فعالان اقتصادی، حمایت‌های حقوقی و قضایی از واحد‌های تولیدی و فعالیت‌های کلان اقتصادی با توجه به اهداف تعیین‌شده در برنامه‌های عملیاتی دادگستری همکاری و تعامل کاملی را با مجموعه دولت و فعالان اقتصادی داشته باشند چراکه یکی از زیرساخت‌های فعالیت‌های اقتصادی و توسعه، تأمین امنیت سرمایه‌گذاری و رفع موانع‌حقوقی از پیش‌پای سرمایه گذاران است.

وی در ادامه خطاب به مسئولان جدید قضایی شهرستان لامرد خواستار توسعه رسیدگی به دعاوی، به‌صورت الکترونیک و کاهش آمار پرونده‌ها در این حوزه قضایی شد و گفت: مردم لامرد و جنوب استان اهل صلح و سازش هستند و اکثر دعاوی این مناطق حقوقی است که باید با نگاه و رویکرد سازشی زمینه حل و فصل دعاوی در دستورکار قرار گیرد.

 در سفر رئیس کل دادگستری و هیئت عالی قضایی فارس به جنوب استان ضمن تقدیر از تلاش‌های رئیس و دادستان سابق حوزه‌های قضایی لامرد و مُهر، سید محمد باقر حقایقی به‌عنوان رئیس و مهدی رشیدی به‌عنوان دادستان جدید شهرستان لامرد معرفی شدند. 

همچنین بهنام نجفی‌زاده و فرزاد زارع دهقانانی نیز به‌ترتیب به عنوان رئیس دادگستری و دادستان شهرستان مُهر معرفی شدند. حجت‌الاسلام والمسلمین محمد امین غفاری که پیش از این مسئولیت رئیس حوزه قضایی لامرد را برعهده داشت به‌عنوان معاون رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شیراز و حجت‌الاسلام والمسلمین مسلم سعادت‌پور نیز که دادستان شهرستان لامرد بود به‌عنوان رئیس حوزه قضایی کوه‌چنار منصوب شدند.

رئیس کل دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و معاونان قضایی و مالی عمرانی دادگستری و هیئت عالی قضایی استان در ادامه این سفر یک روزه از حوزه‌‎های قضایی اَشکنان، بیرم و قیروکارزین نیز بازدید و ضمن دیدار و گفت‌وگوی چهره به چهره با قضات و کارکنان این سه حوزه قضایی روند رسیدگی به پرونده‌ها و ارائه خدمات قضایی را بررسی کردند .

 دیدار با خانواده شهید امنیت هادی عرفانی‌نیا در شهرستان بیرم نیز از دیگر برنامه‌های رئیس کل دادگستری فارس در این سفر یک روزه بود.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *