گفت‌وگو|

راهکارهای اساسی برای بهبود سلامت روان؛ از خواب و تغذیه مناسب تا کاهش استفاده از فضای مجازی

15:40 - 17 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۸۴۱۷
راهکارهای اساسی برای بهبود سلامت روان؛ از خواب و تغذیه مناسب تا کاهش استفاده از فضای مجازی
رئیس انجمن روانپزشکان ایران به بیان توصیه‌هایی برای افزایش و بهبود سلامت روان پرداخت و به مواردی نظیر حفظ فعالیت‌های فیزیکی، ارتباط با دوستان و اقوام، استراحت کافی، خواب و تغذیه مناسب، محدود کردن استفاده از فضای مجازی، اختصاص زمانی برای مطالعه و رشد فردی و یادگیری مهارت‌های زندگی اشاره کرد.

سید وحید شریعت در گفت‌وگو با میزان به مناسبت هفته سلامت روان به بیان توصیه‌هایی برای برای افزایش و بهبود سلامت روان پرداخت و گفت: اواین راهکار این است که افراد فعالیت‌های فیزیکیشان را حفظ کنند چرا که این اقدام هم به بهبود سلامت روان و هم به حفظ سلامت جسمانی کمک می‌کند و پس از آن توصیه می‌شود همه اشخاص با دوستان و اقوامشان ارتباط داشته باشند و مورد سوم این است که افراد حتما باید به مقدار کافی استراحت کنند و سعی کنند خواب و تغذیه مناسبی داشته باشند.

وی ضمن اشاره به اینکه لازم است افراد برای بهبود سلامت روانشان استفاده از فضای مجازی را محدود کنند، ادامه داد: افراد باید در طول روز زمانی را به مطالعه و رشد فردی بپردازند، البته ممکن است علاقه افراد برای رسیدن به رشد فردی متفاوت باشد.

رئیس انجمن روانپزشکان ایران با بیان اینکه یادگیری مهارت‌های زندگی نقش بسزایی در بهبود سلامت روان افراد دارد، افزود: یادگیری مهارت‌هایی نظیر مهارت‌های حل مسئله، کنترل اضطراب، مقابله با شرایط ناگوار و... می‌تواند به بهبود سلامت روان و کاهش استرس کمک کند.

این روانپزشک اظهار کرد: کتابی با عنوان «هنگام استرس چه کنیم» وجود دارد که توسط سازمان جهانی بهداشت تهیه شده و افراد می‌توانند به صورت رایگان به آن دسترسی داشته باشند؛ این کتاب برای آموزش عموم کاربرد دارد و چند راهکار ساده برای کنترل استرس‌ در آن آموزش داده شده است.

انتهای پیام/

 

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *