همایش بین‌المللی مطالعات سیاست آسیایی و همسایگی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود

10:44 - 17 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۸۳۵۸
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
همایش بین‌المللی مطالعات سیاست آسیایی و همسایگی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود
دبیر علمی بین‌المللی مطالعات سیاست آسیایی و همسایگی جمهوری اسلامی ایران از برگزاری این همایش با هدف تبیین ابعاد گوناگون سیاست آسیایی و همسایگی کشورمان با حضور اندیشمندان، دانش‌پژوهان و پژوهشگران داخلی و خارجی خبر داد.

خبرگزاری میزان- محمدرضا مجیدی در نشست خبری چهارمین همایش ملی و سومین همایش بین‌المللی مطالعات منطقه‌ای سیاست آسیایی و همسایگی جمهوری اسلامی ایران گفت: در پژوهشکده مطالعات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت تببین روابط حوزه سیاست خارجی مورد توجه قرار دارد.

دبیر علمی بین‌المللی مطالعات سیاست آسیایی و همسایگی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: این همایش با هدف تبیین ابعاد گوناگون سیاست آسیایی و همسایگی ایران و رویکرد‌های متعدد در این باره و نقش این سیاست در توازن‌بخشی به روابط بین‌الملل کشورمان با حضور اندیشمندان، دانش‌پژوهان و پژوهشگران داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تحولات اخیر فلسطین گفت: این نشان‌دهنده منطق مقاومت با ریشه جهاد اسلامی و انقلاب اسلامی است که همه معادلات ابرقدرت‌ها را برهم زده است.

مجیدی افزود: در همایش بین‌المللی مطالعات سیاست آسیایی و همسایگی جمهوری اسلامی ایران ابعاد مختلف تحولات فلسطین شکافته خواهد شد.

وی «مبانی نظری و مفهومی و بایسته‌های سیاست آسیایی و همسایگی جمهوری اسلامی ایران» «سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران»، «سیاست آسیایی جمهوری اسلامی ایران»، «قدرت‌های بزرگ و همسایگان جمهوری اسلامی ایران نگاه ایرانی به تحولات منطقه‌ای و بین المللی در راستای سیاست آسیایی و همسایگی جمهوری اسلامی ایران روابط جمهوری اسلامی ایران با جهان اسلام»، «دوجانبه‌گرایی و چندجانبه گرایی در سیاست همسایگی و آسیایی جمهوری اسلامی ایران ائتلاف‌سازی‌ها و پیمان‌سازی‌ها در سیاست همسایگی و آسیایی جمهوری اسلامی ایران»، و «محیط راهبردی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران» را از محور‌های اصلی این همایش بین‌المللی عنوان کرد.

مجیدی افزود: علاقه‌مندان برای شرکت در این همایش می‌توانند چکیده مقالات خود را تا ۳۰ مهرماه و اصل مقالات را تا ۳۰ آبان ماه به دبیرخانه این همایش به آدرس الکترونیکی icrs.conf@ut.ac.ir ارسال کنند.

به گفته دبیر علمی این همایش مقالات پذیرفته شده در این همایش در پایگاه استناد علمی جهان اسلام (isc) معرفی می‌شوند.

علاقه‌مندان برای دریافت آگاهی بیشتر می‌توانند به وبسایت همایش به نشانی https://icrs.ut.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *