گفت‌وگوی امیرعبداللهیان و سرپرست وزارت خارجه افغانستان درباره زلزله هرات

0:06 - 17 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۸۳۱۶
گفت‌وگوی امیرعبداللهیان و سرپرست وزارت خارجه افغانستان درباره زلزله هرات
وزیر امور خارجه کشورمان و سرپرست وزارت خارجه افغانستان درباره زلزله اخیر در هرات گفت‌وگو کردند.

خبرگزاری میزان - وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با مولوی متقی، سرپرست وزارت خارجه افغانستان، مراتب همدردی مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران را در ارتباط با زلزله روز گذشته در هرات اعلام کرد.

امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی ضمن ابراز همدردی و تسلیت به بازماندگان جان‌باختگان و آرزوی شفای عاجل برای مجروحین زلزله، اعلام کرد: عصر امروز تیم‌های نجات، امداد و کمک‌های ضروری جمهوری اسلامی ایران وارد افغانستان شده و به مناطق زلزله‌زده رفته‌اند.

سرپرست وزارت خارجه افغانستان ضمن تشکر از وزیر امور خارجه کشورمان، از همدردی و همراهی مردم ایران با مردم افغانستان و ارسال تیم‌های امدادی و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد.

در ادامه، روسای دستگاه دیپلماسی ایران و افغانستان با توجه به تحولات روز گذشته در غزه و مقاومت مردم فلسطین در مقابل اشغال سرزمین خود و هتک حرمت مسجد‌الاقصی توسط صهیونیست‌ها رایزنی کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان بر ضرورت اتحاد کشور‌های اسلامی در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و مسجد الاقصی تاکید کرد.

سرپرست وزارت خارجه افغانستان نیز ضمن تایید نظرات امیرعبداللهیان، اظهار کرد: وزارت خارجه افغانستان تحولات غزه را از نزدیک دنبال کرده و در این ارتباط یک اعلامیه پرمحتوا و محکم در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت اشغالگران صهیونیست صادر کرده است.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *