والیبال انتخابی المپیک| پایان کابوس تلخ ریو برای ایران/ به کوبا هم نه نگفتیم

21:56 - 16 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۸۳۰۶
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
والیبال انتخابی المپیک| پایان کابوس تلخ ریو برای ایران/ به کوبا هم نه نگفتیم
تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار خود در رقابت‌های انتخابی المپیک سه بر دو مغلوب کوبا شد تا به کار خود در تلخ‎ترین ریوی تاریخ پایان دهد.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، رقابت‌های والیبال گروه نخست انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس در گروه مردان که از هشتم مهرماه به میزبانی شهر ریودوژانیرو آغاز شده است، امشب (یکشنبه ۱۶ مهر) به پایان می‌رسد.

تیم ملی والیبال ایران در هفتمین و آخرین مسابقه خود در این رقابت‌ها از ساعت ۲۰ به مصاف کوبا رفت و سه بر دو مغلوب حریف شد.

در این دیدار که یازدهمین جدال دو تیم بود، ایران با امتیازات ۲۰ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۲۳، ۱۳ بر ۲۵ و ۹ بر ۱۵ مغلوب حریف شد تا ششمین شکست خود برابر کوبا را تجربه کند.

تیم ملی والیبال ایران در این دیدار با سرمربیگری علیرضا طلوع‌کیان و با ترکیب جواد کریمی، شهروز همایونفرمنش، مهدی جلوه، امین اسماعیل‌نژاد، مبین نصری، محمد، ولی زاده و آرمان صالحی به عنوان لیبرو به میدان رفت.

هدایت تیم ملی والیبال کوبا را خسوس کروز برعهده داشت و روآمی آلونسو، خسوس هررا، میگوئل آنخل لوپز، خاویر کونسپسیون، کریستین توندیکا، مارلون یانت هررا ترکیب آغازکننده این تیم را تشکیل دادند.

گفتنی است در دیدار برزیل با ایتالیا که پیش از مصاف ایران با کوبا برگزار شد، برزیلی‌ها با پیروزی سه بر دو صعود خود را به المپیک ۲۰۲۴ پاریس قطعی کردند و کوبا از صعود ناامید شد. به این ترتیب تیم‌های آلمان، کانادا، فرانسه، لهستان، ژاپن، آمریکا و برزیل هفت سهمیه این مسابقات را از آن خود کردند و پنج سهمیه دیگر در پایان لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ بر اساس رده‌بندی جهانی معرفی خواهند شد.

تیم ملی والیبال ایران ساعت ۱۶:۴۰ دقیقه سه‌شنبه ۱۸ مهرماه از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد تهران می‌شود.

مردان والیبال ایران در هفت دیدار خود در رقابت‌های انتخابی المپیک در کشور برزیل یک برد برابر قطر به دست آوردند و مقابل آلمان، جمهوری چک، ایتالیا، برزیل، اوکراین و کوبا نتیجه را واگذار کردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *