دادورزان جهت جلوگیری از کاهش اطاله پرونده امور را شخصا پیگیری کنند

15:11 - 16 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۸۲۴۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادورزان جهت جلوگیری از کاهش اطاله پرونده امور را شخصا پیگیری کنند
معاون قضایی رئیس کل دادگستری تهران در امور اجرای احکام مدنی گفت: ضرورت دارد تا با رفع موانع و مشکلات موجود در حوزه اجرای احکام مدنی در راستای سرعت بخشیدن به اجرای احکام اقدام شود.

خبرگزاری میزان -بهنام باقری معاون قضایی رئیس کل در امور اجرای احکام مدنی ضمن بازدید از مجتمع قضایی شهید محلاتی در خصوص ماموریت محوله از سوی رئیس کل دادگستری کل استان تهران در خصوص انباشت و رسوب پرونده‌های اجرایی در محاکم حقوقی گفت: در واحدهای اجرای احکام مدنی اشکالات و آسیب‌هایی وجود دارد که سرپرستان و قضات اجرای احکام باید در جهت شناسایی و رفع اشکالات و آسیب‌ها طی یک برنامه زمان‌بندی شده و مدون اقدام کنند.

باقری با توجه با دستورالعمل ساماندهی اجرای احکام مدنی تصریح کرد: برخی از مسائل و مشکلات میان تمام واحدهای اجرای احکام مشترک است تا نظارت لازم در جهت رفع این مسائل و آسیب‌ها انجام شود.

وی با اشاره به بایگانی‌های اجرای احکام گفت: ضرورت دارد که بین پرونده ها تفکیک صورت گیرد و پرونده های مختومه وافعی ازر مختومه موقت، جریانی، زندانی دار به صورت مجزا و تفکیک شده در قفسه ها قرار گیرند و مختومه واقعی به بایگانی راکد منتقل شود.

باقری افزود: استعلام سه‌گانه از وظایف دادورزان اجرای احکام است و دادورزان باید در مواردی جزو وظایف خودشان است در جهت جلوگیری از کاهش اطاله پرونده امور را شخصا انجام تا نیاز به حضور گام به گام محکوم له نباشد.

وی اشاره کرد: ما می خواهیم قانون اجرای احکام مدنی را بطور واقعی اجرا شود و هر کس طبق قانون مسئول هر کاری است کار خودش را انجام دهد؛ دادرس اجرای احکام در کار دادورز و مدیر و همین طور مدیر و دادورز در اموری که وظیفه فانونی آنهاست دخالت نکند.

در ادامه معاون قضایی رئیس کل در امور اجرای احکام مدنی از سرپرست مجتمع قضایی شهید محلاتی (ره) خواست تا پایان ماه جاری، نسبت به تفکیک تمامی پرونده ها اعم از مختومه واقعی و مختومه موقت، جریانی، زندانی دار و مزایده ای اقدام لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *