رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری استان مرکزی: تکلیف مهم قوای سه‌گانه گره‌گشایی از مشکلات مردم است

14:39 - 15 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۸۰۲۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان مرکزی: تکلیف مهم قوای سه‌گانه گره‌گشایی از مشکلات مردم است
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: همراهی و تعامل میان قوا و زیرمجموعه‌های آنان در استان‌ها می‌تواند به کاهش و حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی مردم در جامعه کمک کند.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی در جریان سفر یک روزه به شهرستان فراهان و در نشست هماهنگی و هم افزایی حوزه‌های قضایی تفرش، آشتیان و فراهان که با حضور نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به تفاهم‌نامه منعقده میان قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی در راستای رسیدن به فهم و درک مشترک جهت حل مسائل و مشکلات مردم، اظهار کرد: امروز تکلیف مهم قوای کشور، دستگاه قضایی، مقننه و مجریه، گره‌گشایی از مشکلات مردم است. همراهی و تعامل میان قوا و زیرمجموعه‌های آنان در استان‌ها می‌تواند به کاهش و حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی مردم در جامعه کمک کند و ضروری است که این نشست‌ها و مذاکرات بیشتر برگزار شود تا  به نتایج مدنظر دست یابیم.

وی با اشاره به بحث انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اسفندماه امسال یک آزمون بسیار بزرگی در انتظار نظام مقدس جمهوری اسلامی است و به عقیده بنده یکی از مهم‌ترین بستر‌هایی که می‌تواند مردم را به شرکت در این انتخابات سوق دهد، همین تعاملات و هم‌افزایی مسئولان قوای سه‌گانه است که در نهایت موجب کاهش مشکلات و درد‌های مردم می‌شود و به آینده امیدوارتر می‌گرداند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: دادگستری استان مرکزی در چهارچوب وظایف و اختیارات قانونی از هرگونه اقدام و کمک برای حل مشکلات مردم استان مرکزی در هر شهر و روستایی دریغ نخواهد کرد و از تمامی پیشنهادات و راهکار‌های مسئولین برای ایجاد وضعیت مطلوب در خدمات‌رسانی به مردم استقبال می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی تصریح کرد: قطعاً تا فرارسیدن انتخابات دشمنان ما از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی، سیاه نمایی‌ها و تخریب‌های زیادی را در فضای عمومی کشور، علیه نظام و ملت ما وارد خواهند کرد که مقابله با این موضوع انسجام و وحدت بیش از پیش مسئولین و مردم انقلابی ما را می‌طلبد تا با مواجهه صحیح و فکورانه با این هجمه‌ها، نقشه‌های شوم دشمنان را ناکام بگذاریم.

وی تأکید کرد: ضرورت دارد قضات در مسائل عام البلوی و پرونده‌های کثیرالشاکی و پرونده‌های خاص که نیاز به مشاوره با بزرگان و کارشناسان دارد، از نظرات ائمه جمعه، اعضای شورای تأمین و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بهره‌مند شوند، ولی در نهایت خود قاضی تصمیم گیرنده است.

در این دیدار بیاتی نماینده مردم شریف شهرستان تفرش آشتیان و فراهان نیز به تعامل هرچه بیشتر نمایندگان دولت، قضاییه و مقننه در استان تأکید کرد و خواستار برگزاری ماهانه جلسات و نشست‌ها به منظور تصمیم‌گیری در خصوص رفع مشکلات مردم شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *