رئیس کل دادگستری استان البرز: نیروی انتظامی یکی از ستون‌های امنیت مردم و کشور است

10:25 - 15 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۷۹۴۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان البرز: نیروی انتظامی یکی از ستون‌های امنیت مردم و کشور است
رئیس کل دادگستری استان البرز به مناسبت هفته نیروی انتظامی صبح امروز با همراهی دادستان عمومی و انقلاب کرج و فرمانده نیروی انتظامی استان در مراسم صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در ستاد فراجای استان البرز شرکت کرد.

خبرگزاری میزان_  حسین فاضلی هریکندی در مراسم صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعان حرم، شهدای امنیت و شهدای فراجا در همه نقاط کشور فرا رسیدن هفته فراجا را به همه پرسنل نیروی انتظامی به‌ویژه در استان البرز تبریک گفت.

وی نیروی انتظامی را یکی از ستون‌های استوار امنیت مردم و کشور دانست و گفت: پرسنل فراجا به عهدی که با خدا و مردم بسته‌اند وفادارند و در این مسیر و فقط در همین ابتدای سال‌جاری تاکنون حدود ۵۰ نفر از کارکنان نیروی انتظامی برای استقرار  امنیت و مبارزه با متجاوزان و متجاسران به قانون عزیزترین ودیعه الهی که جان عزیزشان بوده را در راه امنیت کشور تقدیم کرده و به فیض شهادت نائل آمدند.

رئیس کل دادگستری استان البرز در ادامه با اشاره به اینکه نیروی انتظامی دارای طیف گسترده و متنوعی از ماموریت‌هایی است که به موجب قانون به عهده دارد بیان کرد: پلیس با توجه به حجم و تنوع ماموریت‌هایی که بر عهده دارد نیازمند آموزش مداوم و ارتقای آمادگی برای انجام ماموریت‌ها، تامین تجهیزات و امکانات لازم و متناسب و نیز حمایت همه جانبه مادی و معنوی از پرسنل است.

وی افزود: اگرچه دستگاه‌های دیگر هم وظایفی برای تحقق امنیت دارند، ولی فراجا نقش مهم و اساسی و حضور علنی و میدانی در تحقق نظم، امنیت و اجرای قانون دارد و از میان وظایف و ماموریت‌های متعدد فراجا بدون تردید یکی از مهم‌ترین ماموریت‌ها حفظ نظم و امنیت در کشور است.

فاضلی هریکندی تصریح کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری امنیت در شمار نعمت‌های درجه‌ی اول پروردگار است و اگر امنیت در کشوری وجود داشت امکان پیشرفت علمی، عملی، اخلاقی و انسانی در آن کشور وجود دارد.

وی ارتباط مستقیم نیروی انتظامی با آحاد مردم را یکی دیگر از ویژگی‌های مهم فراجا دانست و خاطر‌نشان کرد: به واسطه حضور محسوس، مستمر و لازم فراجا در مرزها، راه‌ها و معابر، شهر‌ها و روستا‌های کشور ارتباط بی‌واسطه با اقشار مختلف جامعه امری اجتناب ناپذیر است و از طرفی در خط‌مقدم برخورد و مقابله با جرایم نیز قرار دارد.

وی متذکر شد: این نحوه حضور و ارتباط مستقیم با مردم اقتضای آن را دارد که از یک سو انجام ماموریت‌ها و وظایف قانونی محوله با اقتدار انجام شود و از سوی دیگر در مواجهه با مردم در عین صلابت و اقتداری که لازمه حفظ نظم و اجرای قانون است با عطوفت و مهربانی توام و همراه باشد.

رئیس کل دادگستری استان البرز به موضوع همکاری و تعامل دستگاه قضایی با فراجا اشاره کرد و گفت: با تدبیر و تاکید رئیس قوه قضاییه و فرماندهان فراجا در سطح کشور و نیز در استان البرز تعامل و همکاری بسیار خوبی در بالاترین سطح با همه دستگاه‌ها به ویژه با مجموعه قضایی استان وجود دارد.

وی با یادآوری اینکه قوه قضائیه در همه امور و انجام ماموریت‌های دستگاه قضا به تعامل و همکاری با همه دستگاه‌ها به ویژه در حوزه ماموریت‌های مشترک با فراجا تاکید دارد بیان کرد: مجموعه قوه قضاییه در استان البرز به ویژه دادگستری کل استان و سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان البرز در اجرای دستور و تاکیدات رئیس قوه قضاییه از اقدامات قاطع پلیس استان در حفظ نظم و امنیت جامعه و مقابله با هرگونه قانون‌شکنی و اخلال در نظم، امنیت و آسایش مردم حمایت قضایی لازم را دارند.

رئیس کل دادگستری استان البرز اضافه کرد: برگزاری جلسات و نشست‌های مشترک، حضور قضات در مراجع انتظامی و تشکیل قرارگاه‌های مختلف برای هم‌افزایی در انجام وظایف قانونی از جمله قرارگاه مقابله با جرایم خاص و قرارگاه پیشگیری و مقابله با سرقت از نمونه‌های این تعاملات و همکاری‌ها در استان است که دستاورد‌های بسیار خوبی در حوزه مقابله با جرایم و تحقق نظم و امنیت در استان داشته است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *