دیدار معاون سیاسی وزیر امور خارجه با معاون دبیر شورای امنیت بلاروس

20:57 - 14 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۷۸۹۰
دیدار معاون سیاسی وزیر امور خارجه با معاون دبیر شورای امنیت بلاروس
معاون سیاسی وزیر امور خارجه در دیدار با معاون دبیر شورای امنیت بلاروس با تاکید بر ضرورت توسعه همکاری‌های ۲ کشور در همه عرصه‌های موجود و ایجاد سازوکار‌های جدید همکاری در زمینه‌های امنیتی - سیاسی، طیفی از موضوع‌های مورد علاقه ۲ کشور را بررسی کردند.

خبرگزاری میزان - علی باقری کنی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در ششمین دور از نشست‌ رایزنی‌های سیاسی در سطح معاونین وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس به مینسک پایتخت بلاروس سفر کرده بود، در روز ۱۳ مهر با الکساندر نِوروفسکی، معاون دبیر شورای امنیت جمهوری بلاروس دیدار و مذاکره کرد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با یادآوری تلاش‌های مستمر کشور‌های غربی به سرکردگی آمریکا، برای تحمیل یک جانبه‌گرایی در نظام بین‌الملل در راستای تامین منافع معدود کشور‌های غربی، بر ضرورت همگرایی بیشتر و مساعی مشترک کشور‌های مستقل جهان تاکید کرد.

علی باقری همچنین با اشاره به جایگاه و اهمیت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس در منطقه و با تاکید بر اراده مقامات عالی‌رتبه ۲ کشور برای توسعه همکاری‌ها و با اتکا به مناسبات خوب ایران و بلاروس در همه عرصه‌های سیاسی و اقتصادی، ابراز امیدواری کرد در آینده، نهاد‌های ذیربط سیاسی و امنیتی ۲ کشور بیش از گذشته در راستای هم‌افزایی سیاست‌ها و تلاش‌های خود اقدام کنند.

نوروفسکی معاون دبیر شورای امنیت ملی بلاروس نیز ضمن ابراز خرسندی از سطح فعلی روابط بخصوص در عرصه‌های سیاسی و در مجامع بین‌المللی، همگرایی بر اساس منافع مشترک و تلاش برای مقابله با سیاست‌های تحریمی و همه جانبه کشور‌های غربی علیه کشور‌های مستقل را مورد تاکید قرار داده و ابراز امیدواری کرد در آینده شاهد گسترش هر چه بیشتر همکاری ایران و بلاروس در تمام زمینه‌ها از جمله سیاسی و امنیتی باشیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *