میزان تردد از پایانه‌های مرزی آستارا، بیله‌سوار و پلدشت ۲ برابر می‌شود

14:15 - 14 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۷۸۵۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
میزان تردد از پایانه‌های مرزی آستارا، بیله‌سوار و پلدشت ۲ برابر می‌شود
وزیر راه و شهرسازی ضمن حضور در عملیات بتن‌ریزی ساخت پل آغبند، گفت: بر اساس توافقات انجام شده با افزایش زیرساخت‌ها در پایانه‌های مرزی آستارا، بیله‌سوار و پلدشت، میزان تردد‌ها به ٢ برابر افزایش خواهد یافت.

خبرگزاری میزان- به گزارش وزارت راه و شهرسازی، عملیات بتن‌ریزی ساخت پل آغبند با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان و مصطفی یف، معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در نقطه صفر مرزی دو کشور آغاز شد تا این پل مرزی مشترک، روی رودخانه ارس ساخته شود و راهگذری بین ایران، نخجوان و جمهوری آذربایجان باشد.

وزیر راه و شهرسازی که به عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان به این کشور سفر کرده، در حاشیه این مراسم گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده این پل در مدت یک سال ساخته می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه افزود: همزمان زیرساخت‌های گمرک در دو طرف پل ایجاد خواهد شد.

بذرپاش ادامه داد: با بهره برداری از پل آغبند روزانه یک‌هزار و ١٠٠ وسیله نقلیه بین ایران و جمهوری آذربایجان تردد خواهند کرد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: همزمان تفاهم نامه‌ای به منظور ساخت پلی برای خط آهن بر روی رودخانه ارس به امضا خواهد رسید.

بذرپاش همچنین گفت: بر اساس توافقات انجام شده با افزایش زیرساخت‌ها در پایانه‌های مرزی آستارا، بیله سوار و پلدشت، میزان تردد‌ها به ٢ برابر افزایش خواهد یافت و به ٢ هزار تردد در روز می‌رسد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *