گفت‌وگو|

عالمی: تعامل خوبی بین سرمربی و مدیرعامل استقلال به وجود آمده/ ۲۰ روز دیگر دوباره لیگ تعطیل می‌شود

0:15 - 15 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۷۷۳۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
عالمی: تعامل خوبی بین سرمربی و مدیرعامل استقلال به وجود آمده/ ۲۰ روز دیگر دوباره لیگ تعطیل می‌شود
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: : در این تعطیلات مس رفسنجان حداقل یک بازی رسمی داشته، اما استقلال ۴۰ روز بازی نکرده است.

ایمان عالمی در گفت‌وگو با میزان، درباره برطرف شدن اختلافات سرمربی و مدیرعامل باشگاه استقلال، اظهار داشت: جلسه هم‌اندیشی علی خطیر و جواد نکونام با حضور پیشکسوتان از جمله علی جباری، حسن روشن، شاهرخ بیانی و بنده برگزار شد. قرار بود نصرالله عبداللهی نیز در این نشست حاضر باشد که به دلیل مشکلات شخصی از عدم حضورش در جلسه عذرخواهی کرد. این جلسه در رابطه با اتفاقاتی که بین این دو عزیز به وجود آمده بود، صحبت‌های داشتیم تا مشکلات برطرف شود. سوتفاهماتی وجود داشت که پس از بحث و تبادل نظر خوشبختانه مشکلات کاملا ختم به خیر شدند. در چند روز گذشته نیز تعاملاتی بین سرمربی و مدیرعامل باشگاه به وجود آمد.

*تعطیلات طولانی لیگ باعث افزایش هزینه‌های باشگاه‌ها شده

وی در مورد تعطیلات پی‌درپی و طولانی مدت لیگ برتر خاطرنشان کرد: به خاطر تعطیلات بلند مدت، لیگ برتر از کیفیت افتاده است. برنامه‌ریزی‌های فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به گونه‌ای است که ۲۰ روز دیگر هم لیگ تعطیل خواهد شد. این تعطیلات بیش از حد، حالت فرسایشی پیدا می‌کند و صدمه شدیدی به بازیکنان و ضرر جبران‌ناپذیری به تیم‌ها خواهد زد. باشگاه و کادر فنی باید تدابیری داشته باشد تا بازیکنان را روی فرم ایده‌آل نگه دارند تا مصدوم نشوند. همچنین هزینه‌ها نیز با طولانی شدن مسابقات بیشتر خواهد شد و به باشگاه‌ها فشار می‌آید.

کارشناس فوتبال در خصوص دیدار استقلال با مس رفسنجان در هفته هفتم لیگ برتر، گفت: در این تعطیلات مس رفسنجان حداقل یک بازی رسمی داشته، اما استقلال ۴۰ روز بازی نکرده، اما بازیکنان تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته‌اند. تیم مس رفسنجان  بازیکنان باانگیزه‌ای دارد که استقلال بازی دشواری در رفسنجان خواهد داشت و باید تلاش بیشتر کنند تا برنده باشند.

*دلیل اصلی عدم موفقیت در رده‌های پایه، مشکلات ساختاری است

پیشکسوت فوتبال در مورد عدم موفقیت تیم امید گفت: اگر باشگاه‌ها بازیکن رده سنی جوانان یا امید خود را به تیم ملی نمی‌دهد حق با باشگاهاست، چون بازیکن را در اختیار می‌گیرد تا از آن استفاده کند. اما اصل موضوع عدم موفقیت در رده سنی پایه به مشکلات در ساختار و آکادمی برمی‌گردد. بر همین اساس ابتدا باید ساختار فوتبال‌مان را درست کنیم. اگر برنامه‌ریزی وجود داشته باشد به راحتی بازیکنان در اختیار سرمربی تیم امید و تیم ملی قرار خواهند گرفت.

عالمی در پایان خاطرنشان کرد: اگر تیم امید در بازی‌های انتخابی المپیک و بازی‌های آسیایی موفق نشد، نباید دنبال مقصر بگردیم و تمام شکست‌ها را به اسم کسی بزنیم. سال‌های زیادی است که تیم امید به بازی‌های المپیک نرفته و فقط برای یک یا چند دوره گذشته نیست. حتی مربیان باتجربه هم آوردند، اما نتیجه ندیدیم و این مسئله نشان می‌دهد که ساختار و تولید بازیکن برای پتانسیل عظیم فوتبال ایران وجود ندارد.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *