رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

واکنش ایران به بیانیه مداخله جویانه انگلستان درباره پرتاب ماهواره "نور ۳"

21:12 - 12 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۷۶۴۶
واکنش ایران به بیانیه مداخله جویانه انگلستان درباره پرتاب ماهواره
سخنگوی وزارت امور خارجه به بیانیه مداخله جویانه وزارت خارجه انگلستان در خصوص پرتاب ماهواره تصویربرداری "نور ۳" واکنش نشان داد.

خبرگزاری میزان – ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه با محکوم کردن بیانیه مداخله جویانه وزارت امور خارجه رژیم انگلیس در خصوص پرتاب ماهواره تصویربرداری "نور ۳" اظهار داشت: دستیابی به پیشرفت‌های علمی و تحقیقاتی از جمله در حوزه هوا-فضا، حق مسلّم جمهوری اسلامی ایران بوده و اینگونه اظهارات مداخله جویانه که حاکی از عصبیت و نگرش‌های خودمحورانه رژیم انگلیس نسبت به پیشرفت‌های ایران اسلامی است، در عزم ملت ایران برای پیشرفت در حوزه علم و فناوری خللی ایجاد نخواهد کرد. البته چنین مواضع خصمانه رژیم انگلیس در قبال ملت ایران مسبوق به سوابق تاریخی بوده است.
  
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: به رغم برخی تفاسیر برخاسته از تمایلات یکجانبه گرایانه برخی طرفها، وفق مقررات بین‌المللی، محدودیتی در خصوص فعالیت‌های علمی و کاربردی جمهوری اسلامی ایران در حوزه تحقیقات فضایی وجود ندارد و بر این اساس کشورمان تحمیل چنین رویکرد‌های نامتعارف را کاملا مردود شمرده و با قاطعیت رد می‌کند.

کنعانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران طبق موازین و مقررات بین‌المللی و در راستای تحقق حقوق خود بویژه حق توسعه و پیشرفت، استفاده از فناوری‌های صلح آمیز در مسیر توسعه علمی - تحقیقاتی را برای خود محفوظ دانسته و در این مسیر منتظر نظرات برخی کشور‌هایی که در صدد تحمیل آرا و اقدامات یکجانبه خود بر دیگران هستند، نخواهد بود.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *