پرونده کلاهبرداری ترامپ؛ رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر به دادگاه می‌رود

11:17 - 12 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۷۵۱۴
پرونده کلاهبرداری ترامپ؛ رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر به دادگاه می‌رود
رئیس‌جمهور سابق آمریکا به دنبال ادامه محاکمه مدنی‌اش در نیویورک بر سر پرونده کلاهبرداری بار دیگر در دادگاه حاضر خواهد شد.

خبرگزاری میزان - «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در یک محاکمه مدنی در نیویورک با اتهاماتی مبنی بر کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران با افزایش شدید ارزش دارایی‌های خود و افزایش ارزش خالص آن‌ها مواجه است.

دفتر دادستان کل نیویورک علاوه بر منع «ترامپ» و شرکتش از هرگونه معامله تجاری در نیویورک، به دنبال بازپس‌گیری ۲۵۰ میلیون دلار است.

قاضی که ریاست دادگاه کلاهبرداری مدنی «دونالد ترامپ» در نیویورک را برعهده داشت، یک حکم محدود برای رئیس‌جمهور سابق و سایر طرف‌های درگیر در این پرونده صادر کرد و آن‌ها را از اظهارنظر علنی درباره این پرونده منع کرد. 

این دستور پس از آن صادر شد که «ترامپ» در رسانه‌های اجتماعی درباره پرونده‌اش در دادگاه، آن هم پیش از حضور در آنجا، به اظهارنظر پرداخته بود.

«آرتور انگورون»، قاضی نیویورک، گفت: حمله‌های شخصی به اعضای دادگاه من مناسب نبوده و من تحت هیچ شرایطی آن را تحمل نمی‌کنم.

 دومین روز محاکمه ترامپ در پرونده کلاهبرداری

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز سه‌شنبه برای دومین روز از محاکمه در پرونده کلاهبرداری مدنی خود در نیویورک در دادگاه حاضر شد.

پیش از حضور در دادگاه، «ترامپ» در رسانه‌های اجتماعی ادعا کرد که اکنون در دادگاه توافق شده است که ارزش اقامتگاه «مار-آ-لاگو» او ۵۰ تا ۱۰۰ برابر ارزشی است که «لتیتیا جیمز»، دادستان کل نیویورک اعلام کرده بود.

 

 

«جیمز» گفته بود که ارزش این اقامتگاه حدود ۱۸ میلیون دلار است؛ بنابراین «ترامپ» مدعی بود که دادگاه با ارزش ۹۰۰ تا ۱.۸ میلیارد دلاری این اقامتگاه «ترامپ» در فلوریدا موافقت کرده است. 

«سی‌ان‌ان» در گزارشی می‎گوید: ادعای «ترامپ» دروغ است؛ چنین توافقی در دادگاه وجود نداشته است.

«آرتور انگورون»، قاضی نیویورک و دادستان کل، ادعای وکیل «ترامپ» را در دادگاه مبنی بر اینکه «مار-آلاگو» ممکن است بیش از یک میلیارد دلار فروخته ارزش داشته باشد، تایید نکردند.

ترامپ امروز هم به دادگاه می‌رود

«ترامپ» که در ابتدا انتظار نمی‌رفت در دادگاه حاضر شود، در حالی که در پایان جلسه در حال ترک دادگاه بود، به خبرنگاران، گفت که فردا دوباره در دادگاه حاضر خواهد شد. روز بسیار خوبی بود. من فردا دوباره بارخواهم گشت.

پس از خروج خبرنگاران و تماشاگران از اتاق، وکلای هر ۲ طرف نزدیک به ۲۰ دقیقه با قاضی در دادگاه حضور داشتند. 

اتهام ترامپ

دادستانی نیویورک «ترامپ» ۷۷ ساله، ۲ پسر او و شماری از کارمندان ارشدش را متهم کرده که در چند دهه گذشته با ارزش‌گذاری اغراق‌شده و نادرست درباره میزان دارایی‌های شرکت املاک و مستغلات «ترامپ»، بانک‌ها و شرکت‌های بیمه را برای کسب وام‌ها و قرارداد‌های بیمه با شرایط مطلوب‌تر، فریب داده‌اند.

از آنجایی که این پرونده یک پرونده مدنی به شمار می‌رود، «ترامپ» در صورت اثبات اتهاماتش، زندانی نخواهد شد.

هدف دادستانی از طرح این شکایت محکوم کردن ترامپ به پرداخت جریمه ۲۵۰ میلیون دلاری و همچنین ممنوعیت فعالیت اقتصادی او در شهر نیویورک است.

«دونالد ترامپ» که خود را برای شرکت در انتخابات بعدی ریاست‌جمهوری آمریکا و ورود دوباره به کاخ سفید آماده می‌کند، تمامی اتهامات قضایی وارد شده به خود را ناشی از انگیزه‌های سیاسی معرفی می‌کند.

نظر‌سنجی‌ها حاکی از آرای بالای «ترامپ» میان رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه و پیشتازی او در رقابت بر سر کسب نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آتی است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *