۹۸ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده شهرستان مشهد مسدود شد

10:39 - 12 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۷۴۹۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۹۸ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده شهرستان مشهد مسدود شد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی از پر و مسلوب‌المنفعه شدن ۹۸ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده شهرستان مشهد خبر داد.

خبرگزاری میزان - محمدحسین درودی اظهار کرد: در راستای صیانت از منابع آبی که جزو یکی از مصادیق مهم حقوق عمومی است طی پنج ماهه اول سال ۱۴۰۲، تعداد ۲۲۱ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده شهرستان‌های مشهد، چناران، گلبهار، طرقبه شاندیز و مشهد پر و مسلوب المنفعه شده که از این تعداد ۹۸ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده شهرستان مشهد پر و مسلوب‌المنفعه شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در طی سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ استان خراسان رضوی کم بارش‌ترین استان در کشور بوده و نیاز جدی به صیانت از منابع آبی در سطح استان و ویژه شهرستان مشهد است؛ در همین راستا از دستگاه‌های متولی امر درخواست شده  بدون هیچ گونه مماشات و در چارچوب قوانین و مقررات با متخلفین در این حوزه برخورد کنند و علاوه بر پر و مسلوب المنفعه کردن چاه‌های غیرمجاز، خاطیان تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی اظهار کرد: از ۹۸ حلقه چاه غیرمجاز؛ ۴۴ حلقه چاه غیرمجاز عمیق بوده و ۵۴ حلقه چاه غیرمجاز نیمه عمیق بوده که طبق ضوابط و مقررات پر و مسلوب المنفعه شده است.

وی با هشدار به کسانی که با دستگاه و ادوات حفاری، اقدام به حفر چاه‌های غیرمجاز می‌کنند گفت: این افراد بدانند در صورت مشاهده دستگاه و ادوات حفاری، ضمن توقیف این وسایل، متخلفین تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت؛ کما اینکه در پنج ماهه اول سال جاری تاکنون ۶ دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز شناسایی و توقیف شده اند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *