رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
بازی‌های آسیایی هانگژو

علی‌اکبری: با نگاه ویژه وزارت و کمیته ملی المپیک جایگاه کوراش ایران را حفظ می‌کنیم + فیلم

12:52 - 10 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۷۲۳۲
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
علی‌اکبری: با نگاه ویژه وزارت و کمیته ملی المپیک جایگاه کوراش ایران را حفظ می‌کنیم + فیلم
سرمربی تیم ملی کوراش مردان گفت: نصف همان بودجه در اختیار خانواده کوراش باشد، قطعا این رشته می‌تواند در بازی‌های آسیایی بعدی چهار یا سه طلای دیگر بگیرد.

خبرگزاری میزان - الیاس علی‌اکبری، سرمربی تیم ملی کوراش مردان در پایان روز آخر مسابقات این رشته در بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: در وهله اول به همه مردم ایران عزیزم به خصوص خطه بزرگ خراسان که به نوعی مهد کوراش ایران و آسیا محسوب می‌شود، تبریک می‌گویم.

وی افزود: کوراش همیشه در رویداد‌های بزرگ و بازی‌های آسیایی به کمک کاروان ورزشی ایران آمده است. از روز اولی که کوراش را استارت زدیم، هر روز مدال داشتیم و امروز هم موفق شدیم سه مدال رنگارنگ به دست بیاوریم. بچه‌های رسانه همیشه به ما می‌گویند که از کوراش انتظار طلا داریم و واقعیت هم این است که جامعه کوراش از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک انتظار نگاه ویژه دارد. در این شرایط واقعا به کمک نیاز داریم. همه کشور‌ها در حال سرمایه‌گذاری هستند و اگر ما این عملکرد موفق‌مان را ارتقا ندهیم، قطعا در بازی‌های آینده تعداد مدال‌مان کم خواهد شد.

علی‌اکبری افزود: خوشبختانه اینجا نتایج خیلی بهتری نسبت به بازی‌های آسیایی جاکارتا داشتیم. در آن دوره با هشت شرکت‌کننده حاضر شدیم و چهار مدال گرفتیم، اما امسال با دو شرکت کننده مرد یک طلا و یک نقره و با چهار کوراش‌کار زن، دو نره و یک برنز به دست آوردیم. مدال بخش بانوان نشان داد که ما در بخش زنان هم این پتانسیل را داریم که در رویداد‌های بزرگ مثل بازی‌هایی می‌توانند صاحب مدال شوند.

سرمربی تیم ملی کوراش مردان با اشاره به کم بودن بودجه این رشته گفت: خیلی از ورزش‌های رزمی بودند که از آن‌ها  جدا شدیم و بودجه آن‌ها به مراتب بیشتر از ماست و اگر نصف همان بودجه در اختیار خانواده کوراش باشد، قطعا این رشته می‌تواند در بازی‌های آسیایی بعدی چهار یا سه طلای دیگر بگیرد و جایگاهش را ارتقا دهد. اما اگر این رشته رها و تیم در فاصله اندک مانده به بازی‌ها تیم جمع شود، قطعا ضعیف خواهد شد. هر سال همه کشور‌ها سرمایه گذاری می‌کنند و ممکن است این جایگاه را از ایران بگیرند.

وی ادامه داد: وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون و رئیس آن کمک کرده‌اند، اما این کمک کافی نیست. ما در دو رویدادی که حضور داشتیم نزدیک به ۹ مدال گرفتیم و این نشان‌دهنده پتانسیل بالای ایران در این رشته است. همه ورزشکاران تلاش خودشان را کردند، اما خیلی از رشته‌ها آمدند و نتوانستند مدال کسب کنند. بهرحال در بحث تقسیم بودجه باید مساله مدال مدنظر قرار بگیرد. کمپ تمرینی نداریم و خیلی از اردو‌های ما نامنظم برگزار می‌شود. نیاز به سفر‌های برون‌مرزی داریم و بسیاری از سفر‌ها را بچه‌ها با هزینه شخص خودشان می‌روند.  

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *