خشونت علیه مسلمانان در جامعه هند؛ از سطح خیابان‌ها تا پارلمان

11:42 - 09 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۶۹۷۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خشونت علیه مسلمانان در جامعه هند؛ از سطح خیابان‌ها تا پارلمان
خشونت و نفرت علیه مسلمانان در هند از سطح خیابان‌ها گرفته تا پارلمان این کشور به شیوه‌ای مشابه دنبال می‌شود.

خبرگزاری میزان – نفرت، عنصر اصلی گفتمان روزمره در خیابان‌ها و سیستم سیاسی-اجتماعی هند است که به نیرو‌های هندو اجازه می‌دهد تا به این اقدامات خود ادامه دهند.

در یک لحظه تاریخی، پارلمان هند به‌تازگی جلسه‌ای را برگزار و درباره موفقیت ماموریت هند در ماه‌های اخیر بحث کرد،؛ در این نشست یک قانونگذار ارشد از حزب حاکم «بهاراتیا جاناتا» اقدام به فحاشی‌های اسلام‌هراسانه و توهین‌های جمعی کرد.

این نماینده حزب «بهاراتیا جاناتا» از دهلی جنوبی، در طول یک مناظره از تمام محدودیت‌های تعصب و نفرت در پارلمان عبور کرد و با حمله لفظی اسلام‌هراسانه خود علیه نماینده مسلمان مخالف، نقطه‌ضعف جدیدی را ایجاد کرد. 

داستانی رایج در هند علیه مسلمانان 

اینگونه لفاظی‌ها و توهین‌ها یک داستان رایج از زندگی مسلمانان هند در این روز‌هاست؛ یک نماینده مسلمان در پارلمان هدف توهین و تحقیر قرار می‌گیرد، در خیابان نیز افرادی مسلمانان را هدف حملات قرار می‌دهند و پلیس مشغول ارائه اقدامات فراقضایی علیه مسلمانان با کشتار و تخریب اموال آنهاست. 

پلیس به طور اکثریت با این نفرت و خشونت هندو‌ها علیه مسلمانان موافق است و از آن پیروی می‌کند.

«راجنات سینگ»، وزیر دفاع حزب حاکم هند، از این اظهارات در پارلمان ابراز تاسف کرد، البته با یک «اگر»؛ او گفته است: اگر مخالفان از این اظهارات صدمه ببینند، ابراز تأسف می‌کنم.

حزب «بهاراتیا جاناتا» حتی نمی‌تواند این حملات و لفاظی‌های توهین‎آمیز را به صراحت محکوم کند.

محکومیت در میان مخالفان توهین به مسلمانان هند

این امر خشم احزاب مخالف و کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخت و آن‌ها خواستار اقدام سختگیرانه شدند؛ مخالفان به رئیس پارلمان هند نامه نوشتند که موضوع به کمیسیون مربوطه ارسال شود.

«اسدالدین اویسی»، رئیس‌کل مجلس اتحاد مسلمانان هند (AIMIM) و نماینده پارلمان این کشور، می‌گوید: دور نیست روزی که در پارلمان هند یک مسلمان را لینچ کنند.

تلاش حزب حاکم برای تحریف واقعیت

در جریان توهین یک نماینده حزب حاکم هند به یک نماینده مسلمان، حزب «بهارایتا جاناتاL سعی کرده تا روایت دیگری را در این خصوص مطرح کند، این حزب مدعی است که نماینده مسلمان موجب خشمگین شدن نماینده توهین‌کننده شده و توهین در پی این عصبانیت روی داده است.

حزب حاکم هند مدعی است که نماینده مسلمان اظهارات توهین‌آمیزی را علیه «نارندرا مودی»، نخست وزیر هند، مطرح کرده است.

حزب «بهاراتیا جاناتا» و ریاست آن می‌دانند که به دلیل نفرت علیه مسلمانان محبوب هستند؛ مودی پس از قتل‌عام مسلمانان در گجرات در سال ۲۰۰۲ به شهرت رسید. 

مسلمان بودن در هند آسان نیست

مسلمانان هند هر روز در هر زمینه‌ای از زندگی، خواه در مدرسه یا اداره، خیابان یا رسانه‌های اجتماعی، ایستگاه پلیس یا هر نهاد دولتی دیگر با توهین‌هایی مواجه می‌شوند.

همه این توهین‌ها یکسان هستند و زندگی روزمره مسلمانان در این کشور شکننده و آسیب‌پذیر است.

مسلمانان به دلیل اعمال مذهبی خود، مانند حجاب، نماز، اذان یا صرفا به دلیل مسلمان بودن، با سیلی از سوءاستفاده‌ها مواجه هستند. 

تاکتیک‌ هند برای سلب حقوق سیاسی مسلمانان

ایجاد ناامیدی در مسلمانان نیز تاکتیکی برای سلب حقوق سیاسی و ناتوان کردن آن‌ها از نظر سیاسی است؛ تحقیر مدام، ربودن عزت نفس و وادار کردن آن‌ها به پذیرش توهین و سکوت، به حد انفجار رسیده است.

مسلمانان هند به وسیله نفرت و تئوری‌های توطئه هدف قرار گرفته‌اند، آن‌ها به نادرستی از سوی هندو‌ها مقصر بسیاری از مشکلات در هند قلمداد می‌شوند، آن‌ها با فراخوان‌های آشکار برای خشونت و تحریم‌های اجتماعی-اقتصادی در جامعه هند مواجه هستند.

راهپیمایی‌های مذهبی هندو‌ها ممکن است بدون پخش موسیقی بلند، سوءاستفاده و ایجاد مزاحمت در مقابل یک مسجد یا یک محله مسلمان‌نشین کامل نباشد و هرگونه پاسخی از سوی مسلمانان در مقابل این اقدامات با واکنش متقابل از جمله تخریب منازل، برخورد‌ها و جنایت‌های پلیس مواجه خواهد شد.

هنگامی که نفرت به‎عنوان یک سیاست از سطوح بالا سرچشمه می‌گیرد، دوقطبی شدن جمعی و سیاسی آسان است؛ مجرمان می‌توانند بدون مجازات این کار را انجام دهند و این‌گونه است که هندو‌ها بر اساس سیستم شورش نهادینه شده کار می‌کنند.

بر اساس گزارش اخیر یک گروه نظارتی هندو مستقر در واشنگتن، ۸۰ درصد از سخنان نفرت‌انگیز ضد مسلمانان در نیمه نخست سال ۲۰۲۳ در ایالت‌های تحت حاکمیت حزب بهارایتا جاناتا روی داده و زمانی انجام می‌شود که انتخابات نزدیک است.

همه این‌ها به دلیل سیاست‌های دولت هند است؛ به همین دلیل، گروه دیده‌بان نسل‌کشی در گزارشی که در مارس ۲۰۲۲ منتشر شد، نسل‌کشی مسلمانان را پیش‌بینی کرد.

به گزارش «میدل‌ایست مانیور»، این اقدامات به ادعای دموکراسی روی می‌دهد؛ بیش از ۲۰۰ میلیون مسلمان در بند این سیستم قرار دارند.

انتهای پیام/


برچسب ها: هند مسلمانان هند

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *