آشنایی با پدیده‌ای که بزرگان کشتی جهان را در بلگراد به زانو درآورد

0:30 - 08 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۶۷۲۳
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
آشنایی با پدیده‌ای که بزرگان کشتی جهان را در بلگراد به زانو درآورد
احمد تاج‌الدینوف، کشتی‌گیر داغستانی الاصل تیم بحرین با شکست بزرگان جهان در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ صربستان پدیده مسابقات شد.

خبرگزاری میزان - احمد تاج‌الدینوف، آزادکار داغستانی الاصل تیم ملی کشتی آزاد بحرین که در جریان رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ صربستان ۱۱ بر صفر کایل اسنایدر آمریکایی را با ۹ مدال رنگارنگ المپیک و جهان شکست داد و در ادامه نیز عبدالرشید سعداله‌یف (ملقب به تانک روسی) را در نیمه نهایی از پیش‌رو برداشت، در فینال این وزن در حالی که ۶ بر یک از ماگومدوف آذربایجانی پیش بود او را هم ضربه فنی کرد و قهرمان جهان شد.

تاج الدینوف قهرمان وزن ۹۷ کیلوگرم رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ صربستان، در سن ۶ سالگی به دنبال برادرانش به کشتی علاقه‌مند شد. اولین مربی اش گوسین گامزاتوف بود که تحت تعلیم او به قهرمانی در مسابقات منطقه‌ای و مسابقات قهرمانی جوانان داغستان رسید.

احمد در ۱۶ سالگی به همراه مربی و برادرانش به ماخاچکالا نقل مکان کرد و وارد دانشکده پلی تکنیک شد. وی در ادامه به شمیل عمروف، مربی شخصی عبدالرشید سعداله یف معرفی شد تا او در پایتخت کشتی به کار خود ادامه دهد.

احمد در این چند سال با هدایت مربی پرافتخار روسیه که به جذابیت و دقت، شدت و صلابت معروف است، به طرز محسوسی رشد کرده و تقویت شد. تاج الدینوف با استادان صاحب عنوان، به بهبود مهارت‌های خود ادامه داد و طلای مسابقات قهرمانی روسیه را به دست آورد.

مرحله بزرگسالی و حرفه‌ای این کشتی‌گیر مستعد از سال ۲۰۲۲ آغاز شد، زمانی که او به وزن ۹۷ کیلوگرم رفت. در آغاز فصل، احمد در مسابقات قهرمانی بزرگسالان داغستان طلا گرفت، سپس در ناحیه فدرال قفقاز شمالی و روسیه مدال آور شد. او در ماه مارس به فینال مسابقات قهرمانی نوجوانان روسیه نیز رسید و در آنجا مغلوب عبدالله کوربانوف شد.

یک پیشرفت ویژه در می ۲۰۲۲ رخ داد، زمانی که تاج الدینوف خود را در اولین تورنمنت لیگ پادوبنی به عنوان یک مدعی معرفی کرد. او در فینال علیخان ژابرایلوف دارنده مدال قهرمانی جهان و قهرمان اروپا را شکست داد.

در پاییز همان سال احمد فرصت پیوستن به تیم ملی بحرین را پیدا کرد و در آنجا به روند پیروزی خود ادامه داد. در همان زمان، تاج الدینوف هر روز در مدرسه عبدالرشید سعداله یف سخت تمرین می‌کرد و اغلب با قهرمان دو دوره المپیک به صورت انفرادی سر شاخ می‌شد.

احمد به عنوان قهرمان آسیا به مسابقات جهانی بلگراد رسید. این بزرگترین پیروزی دوران کوتاه حرفه‌ای او بود. اگر تا دیروز تاج الدینوف با شکست بزرگانی، چون اسنایدر و سعداله‌یف سروصدا راه انداخت و شگفتی ساز شد، امروز ضمن تاریخ سازی و کسب اولین طلای کشتی جهان برای بحرین به عنوان یک پدیده می‌تواند در المپیک پاریس بهترین باشد، رویایی که برای این کشتی گیر دور از دسترس نیست.

انتهای پیام/


حسین
|
United States of America
|
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
0
1
بزرگان؟

بزرگان نا آماده رو شکست داد. همچین هنری نکرد. اسنایدر که کلا ول بود. رشید هم که اص حال راه رفتن نداشت.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *