مسئولان قضایی دادگستری استان فارس مشکلات قضایی ۷۳ نفر از ایثارگران را بررسی کردند

17:06 - 04 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۶۲۴۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مسئولان قضایی دادگستری استان فارس مشکلات قضایی ۷۳ نفر از ایثارگران را بررسی کردند
همزمان با هفته دفاع مقدس مسئولان قضایی دادگستری استان فارس به بررسی مشکلات قضایی بیش از ۷۳ نفر از ایثارگران پرداختند.

خبرگزاری میزان- به مناسبت هفته دفاع مقدس و با حضور مشترک رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان ۷۳ نفر از ایثارگران و خانواده‌های معظم شهداء و بسیجیان جهت بررسی و پیگیری مشکلات قضایی خود با مسئولان قضایی استان دیدار کردند.

این دیدار عمومی که با همکاری بسیج حقوقدانان و دفتر حمایت حقوقی از ایثارگران برگزار شد در راستای تأکیدات رئیس قوه قضاییه و اجرای سند تحول قضایی بوده و طی این ملاقات، پرونده‌های قضایی و مشکلات حقوقی ایثارگران بررسی و در چارچوب مقررات، دستورات پیگیری صادر شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی در حاشیه بیست و دومین دیدار عمومی با مراجعان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه عرصه ایران اسلامی میدان کارزار و مجاهدت مردانی است که به تأسی از سیدالشهدا(ع) علم مبارزه و مقاومت برداشته و رسالت صیانت از ارزش‌های الهی را بر عهده گرفته اند، تصریح کرد: در این میان شهدای حقوقدان نقش برجسته‌ای در تاریخ ایثار و شهادت در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن برعهده داشته اند.

 وی افزود: ما در مجموعه قضایی استان همه تلاش خود را معطوف به کاهش مشکلات مردم کرده‌ایم و در این بین رسیدگی به مشکلات ایثارگران و خانواده ها‌ی معظم شهدا تکلیفی بر عهده ما مسئولین است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی به قضات و کارکنان استان دادگستری استان فارس توصیه کرد تا ضمن رعایت عدالت، روحیه مردمی را با حسن خلق و خوش رفتاری در دستور کار قرار دهند و در تکریم و احترام ارباب رجوع بخصوص توجه به ایثارگران و خانواده‌های شهدا به عنوان، ولی نعمتان ما در دستگاه قضایی اهتمام لازم داشته باشند.

در این نشست مردمی سید مصطفی بحرینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز خدمت به ایثارگران و خانواده معظم شهدا را توفیق الهی خواند و با بیان اینکه آرامش امروز جامعه مرهون ایثار و از خود گذشتگی ایثارگران در طول ۸ سال دفاع مقدس است، گفت: دفاع مقدس بخشی از ارزش‌های اجتماعی در جامعه اسلامی ما محسوب می‌شود چرا که فرهنگ ایثار و شهادت را به عنوان اصلی‌ترین ارزش جامعه به همگان معرفی کرد.

بحرینی افزود: پس از گذشت سال‌ها از اتمام جنگ تحمیلی کشور نیازمند نوسازی فرهنگی بر مبنای فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی ایثارگران و خانواده‌های آنان است که بخشی از آن توجه ویژه به امور خانواده‌های شهدا و ایثارگران است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *