گفت‌وگو|

افتتاح شورای حل اختلاف ویژه صنعت‌کاران موجب کاهش اطاله دادرسی و پیشرفت تولید می‌شود

8:00 - 04 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۶۰۸۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
افتتاح شورای حل اختلاف ویژه صنعت‌کاران موجب کاهش اطاله دادرسی و پیشرفت تولید می‌شود
رئیس خانه صنعت‌کاران ایران با اشاره به اینکه افتتاح شورای حل اختلاف ویژه صنعت‌کاران موجب تسریع در انجام امور تولیدکنندگان می‌شود، گفت: حمایت‌های قوه قضاییه از تولیدکنندگان زمینه پیشرفت تولید و صنعت را به‌وجود آورده است.

خبرگزاری میزان _ شعبه شورای حل اختلاف ویژه صنعت‌کاران با همت مرکز توسعه حل اختلاف استان تهران، به منظور کاهش اطاله‌دادرسی و بررسی تخصصی اختلافات و ایجاد سازش بین فعالان بخش صنعت در خانه صنعت‌کاران ایران در مرداد سال‌جاری افتتاح شد.

در همین باره علیرضا بنی‌هاشمی، رئیس خانه صنعت‌کاران ایران، در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: از زمان شروع دوره ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای درخواستی مبنی بر افزایش قضات ویژه و دادگاه‌های تخصصی تولیدکنندگان برای کاهش اطاله‌دادرسی به قوه قضاییه ارسال کردیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه پس از ارسال درخواست، شورای حل اختلاف ویژه صنعت‌کاران در خانه صنعت‌کاران ایران با همت و حمایت قوه قضاییه افتتاح شد، افزود: تجربه چند سال اخیر نشان می‌دهد گاهی مشکلات صنعت‌گران تنها با یک ریش‌سفیدی ساده قابل حل است و نیازمند اطاله‌دادرسی نیست، به همین علت این شورا مثمرثمر برای کاهش مشکلات تولیدکنندگان است.

رئیس خانه صنعت‌کاران ایران با اشاره به اینکه تولیدکنندگان باید تنها وقت و زمان خود را صرف مسائل تولید کنند، گفت: برخی از تولیدکنندگان مجبور هستند با گذراندن زمان در دادگاه‌ها برای حل مشکلات حاشیه‌ای از مسائل تولید به‌دور بمانند. 

بنی‌هاشمی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان با مراجعه یا تماس به خانه صنعت‌کاران ایران می‌توانند مشکلات خود را مطرح کنند، اظهار کرد: مجموعه‌ای از متخصصان مورد اعتماد فعالان اقتصادی در شورای حل اختلاف ویژه صنعت‌کاران حضور دارند و در تلاش هستند بدون اطاله وقت، پرونده متقاضیان را مورد بررسی قرار دهند.

به گفته رئیس خانه صنعت‌کاران ایران، با توجه به حضور افراد امین در شورای مذکور، تولیدکننده‌ها برای بررسی مشکلات دغدغه حضور خود را ندارند.

وی طرح مشکلات تولیدکنندگان در شورای حل اختلاف ویژه صنعت‌کاران را مثمرثمر دانست و گفت: تولیدکنندگان هرگونه مشکل حقوقی، بیمه، مالیات و مواردی از این قبیل داشته باشند می‌توانند در این شورا مطرح کنند.

حمایت قوه قضاییه از تولیدکنندگان بسیار ارزشمند است 

بنی‌هاشمی همچنین درباره حمایت قوه قضاییه از تولیدکنندگان اظهار کرد: دستگاه قضا در مقایسه با دوره‌های گذشته حمایت‌های ارزشمندی را از تولیدکنندگان انجام داده است و ما به‌عنوان نمایندگان تولیدکنندگان قدردان این اقدامات هستیم.

ایجاد بیش از ۱۳ هزار فرصت شغلی تثبیت‌شده با کمک دستگاه قضا

به گفته رئیس خانه صنعت‌کاران ایران، این مجموعه در چند سال گذشته با کمک و پیگیری‌های قوه قضاییه توانسته بیش از ۱۳ هزار فرصت شغلی تثبیت‌شده ایجاد کند.

وی تاکید کرد: بخش‌خصوصی با تجربیاتی که در اختیار دارد می‌تواند در کنار قوه قضاییه به بهترین نتایج برای پیشرفت تولید و صنعت دست پیدا کند.

بنی‌هاشمی همچنین با اشاره به اینکه تولیدکنندگان با مساله نقدینگی و مشکلات صادرات و واردات مواجه هستند، تاکید کرد: در دوران جنگ اقتصادی نهاد‌ها و سازمان‌ها باید براساس وظایفی که دارند حمایت‌های لازم را از تولیدکنندگان انجام دهند که برای رسیدن به این هدف خانه صنعت‌کاران در کنار سایر دستگاه‌ها پای کار فعالان اقتصادی ایستاده است. 

انتهای پیام/

فوزیه تاجران


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *